Monday 7 September 2015

A New Era of Resort World Genting

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua reader blog JM,



Siapa pernah ke Genting Highland? jika pernah, boleh kongsi pengalaman dengan JM. 

Kepada mereka yang belum pernah ke sana, please! please read this entri kerana Genting Higland merupakan sebuah Entertainment Park yang terbesar di Malaysia. 

Apa yang menarik di Resort World Genting Highland?

Sejumlah 5 Billion telah diperuntukkan di dalam Genting Integrated Tourism Plan di mana Genting World Resort akan berwajah baru sepenuhnya pada penghujung Nov - Desember 2016.

First World Hotel merupakan antara hotel yang terbesar di dunia

Dalam fasa pertama sebanyak 412 bilik hotel telah di buka dan baki 874 akan di buka tidak lama lagi dan menjadikan jumlah keseluruhan di Tower 2A adalah 1,286 buah bilik. Jumlah keseluruhan bilik di First World hotel adalah 7,351 bilik buah, antara salah sebuah hotel terbesar di dunia.

Hotel Tower 2A yang baru mensajikan tetamu dengan suasana yang lebih elegan dan kontemporari di lobi , lengkap dengan visual televisyen 3D, muzik yang menenangkan 'featured wall' yang cantik.

Tower 2A Lobby yang lebih elegan dan menarik
BERITA BAIK kepada bakal pengunjung Resort World Genting Highland
Sempena cuti sekolah yang akan tiba tidak lama lagi pihak, ini lah masa terbaik untuk membeli pakej percutian di Resort World Genting.

Pihak Resort World telah membuat promosi tempahan bilik di First World Hotel mulai 1 Sept - 14 Sept 2015 serendah RM55 untuk satu malam.

Nikmati percutian yang lebih menarik apabila membeli Pakej Resorts World Genting dalam talian atau secara online.

Musim cuti sekolah yang akan tiba tidak lama lagi dan sempena Matta Fair, Resort World menawarkan diskaun yang sangat menarik. Ini lah masanya untuk bercuti bersama keluarga tersayang.

1. Penginapan :

Mulai 1 September hingga 14 September  2015, Fist World Hotel menawarkan promosi bagi semua tempahan secara online pada hanya RM55 nett Bilik Standard untuk satu malam berbanding harga asal RM183 per night.

Standard Room From RM183 now just RM55
Atau boleh memilih untuk menginap di XYZ Deluxe Room dengan harga hanya RM80 per night berbanding harga asal RM228 per night. Jika Steamboat kegemaran anda, makan malam di Resort Seafood untuk hanya RM159 nett untuk dua orang.

Perlu di ingat harga PROMOSI bermula dari 1 September 2015 sehingga 14 Septembser 2015 sahaja. Grab it now!

First World Hotel Annex Tower XYZ Deluxe Room
Terdapat juga bilik jenis XYZ Triple room termasuk sarapan pagi dengan hanya RM165 nett untuk 3 orang.

First World Hotel Annex Tower XYZ Tripple Deluxe Room
Tawaran ini juga untuk Resorts World Kijal. Harga pakej untuk penginapan satu malam dan bufet sarapan pagi untuk dua orang hanya RM249 nett

Jika anda seorang peminat golf, boleh memilih untuk menginap di Deluxe Room dengan harga RM266 nett termasuk bufet sarapan dan satu pusingan golf di padang golf bersebelahan dengan laut!

Ia juga adalah masa yang baik untuk melawat Langkawi dengan tawaran hebat di Resorts World Langkawi. Bagi bilil deluxe menghadap taman, pakej ini hanya RM200 untuk satu malam penginapan dan jika anda bernasib baik, anda akan mendapat bilik percuma naik taraf ke Deluxe Seaview juga!

Jika ia adalah seaview anda mahu, memilih untuk dua malam yang datang dengan sarapan pagi. Bilik seaview unggul adalah hanya RM565 nett atau memilih untuk bilik seaview utama untuk hanya RM644 nett.

The First World Hotel terletak 'just walking distance' ke Pusat Konvensyen Antarabangsa Genting (GICC), Horizon 50, Kawasan of Stars dan Sky Avenue Mall yang akan di buka tidak lama lagi. Terdapat juga 20 Taman Tema Century Fox yang akan dibuka pada 2016.

For more information please visit First World Hotel - Room Promotion

2. Seafood Restaurant

Resort Seafood (Level 1, Resort hotel)
Open : Daily for lunch (12.00 pm - 02.30 pm), Dinner (06.00 pm to 10.00 pm)
                           
Resort Seafood Restaurant
Jika ingin makan steamboat, boleh ke Seafood Restaurant yang menawarkan menu set steamboat dari RM108 nett hingga RM638 nett (2-8 orang). Makanan segar seperti udang, daging, makanan laut, sencawan, sayur - sayuran segar, fish ball, fish cake dan banyak lagi.

Tidak kurang terdapat 20 jenis sos yang berbeza setiap hari yang menambat selera masing-masing.

A variety of Steamboat Seafood
Penuh meja sebelum kena 'serang'
Steamboat Ice Cream
Overall makanan di Seafood Restaurant is the best...sangat sedap dan penuh variati. 

3. Behind The Scene Tour

Behind The Scenes Tour
Antara aktiviti lain yang boleh di lakukan di Resort Resort Genting adalah Behind The Scenes Tour. Satu pengalaman yang sangat menarik.

Bayaran yang di kenakan adalah RM28.00 dan ia sangat berbaloi. Bagi Genting Rewards Member RM25.00. JM telah alami nya jadi anda bila lagi.

Tempahan boleh di buat secara online di Behind The Scenes Tour Booking Ticket

Itinerary:
2.15pm – Everyone gathers at the First World Tagging Counter or the Vision City Video Games Park 
2.30pm – Genting International Showroom 
3.00pm – First World Hotel Laundry
3.30pm – See, Do & Eat Workshop 
4.30pm – Horizon 50 
5.00pm – End of Programme

Genting International Showroom 

- Genting International Showroom merupakan salah satu tempat untuk persembahan Super Magic Show. Semasa lawatan ke bilik persembahan ini, semua peserta akan di beri taklimat ringkas bagaimana pekerja teknikal melaksanakan pengurusan di belakang pentas, pencahayaan dan kawalan bunyi yang terlibat semasa pameran atau peristiwa.

Ini akan menjadi lawatan pembuka mata kepada peserta yang tidak sabar-sabar untuk mempelajari sesuatu secara hands-on.

Inside Genting International Showroom
First World Hotel 's Laundry

- Lawatan tempat kedua, para peserta akak di bawa untuk melihat sendiri kawasan mencuci cadar tialam hotel dan merupakan kawasan dobi hotel yang terbesar di Malaysia, merangkumi lebih daripada 26,000 kaki persegi, menghasilkan sehingga 38 tan linen setiap hari.

Ready to wash
Washing machine
Mesin pengering dan lipat linen
 Jika ingin tahu lebih lanjut sila alaminya sendiri dan tidak akan menyesal.

New See Do Eat Workshop

- Seterusnya para peserta akan di beri peluang untuk sesi 'Do it Workshop' di mana setiap peserta di beli peluang untuk menghias kuih donut sendiri dengan topping yang berbeza dan membuat bento yang lazat atas bantuan dan tunjuk ajar chef. Bila dah siap boleh terus makan!

Make a delicious bento
Create a doghnut masterpiece with different toppings
Horizon 50

- Bagi mereka yang mengambil pakej Behind The Scenes Tour ni, akhir sekali lawatan ke Horizon 50 eksklusif idea yang diilhamkan sejajar dengan Pelan Pelancongan Bersepadu Genting di mana ia merupakan tempat sehenti untuk berkongsi sejarah penubuhan Genting Theme Park, dalam skala yang besar dan berkongsi beberapa pembinaan dalam projek baru yang akan datang.

Horizon 50
Welcome to the future
Selepas 'tour' semua peserta akan menerima sijil seperti di bawah. Tidak bayar mahal hanya RM28 sahaja.
After the tour u will get certificate like this
4. Superstar of Magic 4

Jika berminat untuk melibat persembahan Superstar Magic Show yang mengkagumkan dan menjadikan mata anda tertipu boleh menonton di Genting International Showroom mulai 10 Julai hingga 25 Oktober 2015


i. 8pm (Monday - Friday)
ii. 4pm and 8pm on every Saturday
iii. 4 pm on every Sunday

Seperti yang dicadangkan dalam tema tahun ini , Magic of the East Meets West, tujuh orang ahli silap mata atau magician akan menunjukkan persembahan yang boleh memukau penonton. Sangat menarik!

Joseph Gabriel
Dua orang magician dari America adalah Joseph Gabriel dan Jay Mattioli. Jospeh di anggap seperti Godfather Dove Magic.

Jay  Mattioli
Jay seorang ahli silap mata selebriti dalam kelas tersendiri. Beliau pertama kali mencipta nama sebagai seorang ahli silap mata dalam American Got Idol

One Gun
One Gun merupakan antara ahli-ahli sihir yang paling hangat di Korea. Beliau bijak membuat pertukaran T-shirt dan jeansserta warna dalam sekelip matas.

Ted Kim
Ted Kim juga dari Korea, pakar dalam penggunan projektor teknologi moden LED dan pemetaan skrin.

Jeff Lee
Ahli silap mata seterusnya dari Taiwan, Jeff Lee seorang pemenang anugerah ahli silap mata selebriti yang melakukan magician menggunakan TV dan muzik moden.

Shawn Farquhar
Shawn Farquhar dari Canada, current International Brotherhood of Magician or IBM President telah muncul di Ellen Show dan adalah salah satu daripada beberapa ahli silap mata di dunia yang berjaya mengendalikan Fool Penn dan Teller pada siri TV hit mereka.

Boleh dapatk tiket dengan harga RM248 (VIP), RM148 (PS1) and RM98 (PS2) for adult; while for children are priced at RM98 (VIP), RM68 (PS1) and RM48 (PS2). Grab the ticket today!!!

Buy your online ticket Super Magic Show 4 Online Ticket

Berita BAIK!!!

Sila tempah secara online untuk dapatkan diskaun yang menarik bagi semua konsert dan persembahan SuperStar Magic Show. Nikmati diskaun 20% untuk Superstars of Magic Show

**************************

JM telah merasainya, ANDA bila lagi? Ia satu pengalaman yang sangat menarik yang tiada di tempat lain hanya di Resort World Genting!

212 comments:

  1. Replies
    1. berkurun!!! lama JM 'menurun' baru dapat idea

      Delete
    2. siap 'menurun' ... patutlah semua entri JM lengkap selengkapnya :)

      Delete
    3. patut laa kena menunggu lama baru siap entry nih..

      Delete
    4. itu sebab entri JM ambil masa berminggu nak update Zie Has..kalau up entri tak boleh pendek rasa cam tak puas

      Delete
    5. Eyda..ni pun almost a week belum ada entri baru huhuhuh

      Delete
  2. Wow!!! apa kurangnya Malysia kan JM..hebat..ternyata ada jg kelebihan di Malaysia..

    ReplyDelete
  3. Dari dulu sampai sekarang, Zarith belum lagi pergi ke genting. sadis huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. pergilah sekali Zarith...cuti sekolah dah mampir...bilik hotel ada diskaun tu

      Delete
    2. Samala dengan Ros.. tak pernah jejak lagi kat genting ni...

      Delete
    3. Ros...ajak lah abg ke sana sekali..skrg dh stay bersama kan..dulu ye lah jarak jauh

      Delete
  4. wow.. best jugak.. Jom JM kita pergi sama2.. haha

    ReplyDelete
  5. kusyuk i baca review U JM.. teruja nak tgk magis ja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Magic tu best suida...pastu leh bergambar dgn magician...i pilih migician dari Korea tu One Gun :P

      Delete
    2. eleh, sebab magician dia hensem lah tu! hahaha

      Delete
    3. Nape mesti pilih korea Sis Jm????? Hihihu

      Delete
    4. Haruslah Sal..yang hensem meh dekat..yang tak berapa hensem pegi main jauh jauh ehehehe

      Delete
  6. Showroom tu yg anugerah bintang populat pernah buat kat situ kan..

    ReplyDelete
  7. Masuk2 lobi terus bersemangat.. merah tu.. suka2

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh eh eh..Yelah orang tu kan suka MERAH!!!! Selamat Hari Lahir Suida...sis doakan semoga panjang umur, sentiasa sihat dan all the best in your study..aminnn

      Delete
  8. JM ...

    Untunglah !!!

    Seronok sangat !!!

    ReplyDelete
  9. wahh, mcm2 ada kat genting tuuuu., huhu2
    yg kat casino tu JM tak gi tenok keeww., ;p

    ReplyDelete
  10. Wowwwwwww!!! Murahnya, tu time promosi je kan JM.. Serius lawa, elegan.. Syokkkk sangat dapat pergi..")

    ReplyDelete
  11. Murah harga offer bilik tu... tapi bila tempoh tarikh menginapnya JM...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Lang Mie dah booking belum..tarikh menginap on cuti sekolah

      Delete
  12. huihhhhhhhh.....ada entry baruuuuuu......heheheheh...jap nk sambung baca

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terkejut tak Deanna...lama kan tunggu...kalau lah kucing tu boleh tumbuh tanduk heee

      Delete
  13. nk jawab soklan JM...sy xpernah g genting...sedih kannnn....pe tah lg nk g korea....huk huk huk

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom DM...kita gi naik roller coaster!

      Delete
    2. kalau mcm tu...khatam genting dulu pastu baru plan ke Korea eh DM :-)

      Delete
    3. Sal x gayat ke naik Roller Coaster tu..kalau raya gayat meh kita naik sama2..i peluk u heheheh

      Delete
  14. nk jawab soklan JM...sy xpernah g genting...sedih kannnn....pe tah lg nk g korea....huk huk huk

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ye..sedih JM dengar pengakuan DM ni..so next year try terjah..BEST tau!

      Delete
  15. mak aiii besaqnya washing machine tu..? best tu kalo dapat kat mummy.. 2 bulan sekali mummy basuh baju..hahahhaha :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berkulat lah baju kalau 2 bulan baru basuh...huhu

      Delete
    2. 2 bulan baru mummy nak basuh baju tu..mahu dah tukar jadi pekasam...aduh lah lawak hehehe

      Delete
    3. ahakss..betul cakap kak Yan tu...silap haribulan boleh reput kih kih kih

      Delete
  16. JM ni awana genting mane yer??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrs Syahafizie..Genting Highland Pahang...First Resort World

      Delete
  17. waaaa....beza tol harga bilik dia kalau amik skg yeee.....kira murah tu rm55....bilik pun chantekkkkk.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. DM x try booking ke...kata x pernah ke Genting :P

      Delete
  18. huihhhhhh...meleleh air liur tgk steamboat eskrim.....sedapnyerrrrrrrrrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah DM... nmpk sedap nya steamboat tu...

      JM... jom blanja kt mr.kabab plisss

      Delete
    2. huda...sedap ehhh mkn kt mr kabab??? hehehhe

      Delete
    3. sedap juga..
      suka mandy chicken grill...ngan cheese nan... terbaik lah dalam jajahan takluk putrajaya... dan okinawa... hahaha
      sbb roti nan okinawa keras kejung... hahahaha...

      Delete
    4. kalau DM nk tahu stemboat ice cream tu SEDAP sgt..rasa cam nk makan sorang je sbb rasa x cukup..hahaha...tamak kan?

      Delete
    5. Mr Kabab? belum pernah try lah Huda

      Delete
  19. woww....bestnye leh tgk magician show....masa kecik2 dulu pernah ada cita2 nk jd magician.....skg sudah terbukti pandai bila bab menghilangkan makanan atas pinggan.....unbelievable.....keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. dan juga pandai menghilangkan duit bila shopping..kahkahkah

      Delete
    2. ahahaaha Deanna..kalau bab menghilangkan makan atas pinggan JM pun boleh...licin!

      Delete
    3. kih kih kih...betul cakap dak Sal tu....poket basah cepat je kering!

      Delete
  20. nk tya....JM lefthanded ke???? hheheheeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia kidal same to you! boleh geng!

      Delete
    2. hahhahaha...patutla pakai jam tgn belah kiri

      Delete
    3. Deanna : alamak KANTOI hehehe...bukan ke kita sama...boleh buat group lefthanded!

      Delete
    4. bukan SS pun KIDAL ke...geng Man KIDAL hehehe

      Delete
    5. Deanna : ce tgk SS pakai jam tangah sebelah kiri ke kanan :P

      Delete
    6. Sy pakai jam belah kiri...
      Tp menulis tangan kanan...

      Sy tren nk pakai jam kt tangan kanan... tp x blh jugak.
      Huhuhu

      Delete
    7. SS kadal. Dua2 boleh apa.
      Kalau Sis JM dan Sis D bukak kelab lefthanded, Huda & saya leh buka kelab righthanded pakai jam tangan kiri.

      Delete
    8. JM...jom wat group lefthanded...dh mcm nama band je.....hahhahah

      Delete
    9. SS KADAL... KAnan DAri Lahir... Jay Emm KIDAL... KIri DAri Lahir... Ok?

      Delete
    10. hahahhaha.....gitu rupanya asal perkataan kidal tu yerrrr

      Delete
    11. kadal?

      perkataan baru tu .. hahaha

      Delete
    12. Pulak dahh.. Ada group lefthanded.. Mummy xleh join la.. Sob sob sob

      Delete
  21. Lawa lahh bilik dia, Suka tengok :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan Nani...bila dah masuk bilik tu cam xnk kluar heeee

      Delete
  22. salam JM,
    seumur hidup akak sekali jer akak ke genting..gayat rasanya naik bukit tinggi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkomsalam kak Yon..klau mcm tu cukup lah sekali...heeee

      Delete
  23. Tudiaaa...syok aih..

    Ehem...xdan lg nk buka blog n sambung psl korea. Heee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pija!! cepat sambung cite Korea tu..dah nak masuk tahun 2016 ni :P

      Delete
  24. Agak lama kak zai tak pergi Genting Hingland. Masa anak2 kecik dulu selalu pergi.

    Macam menarik promosi hotel tu boleh pakat dengan hubby dan anak2 kak zai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah lama sangat dah tu kak Zai...Genting sekarang bukan seperti dulu...dh byk improvement dan renovation....lebih menarik...haruslah repeat lagi kak Zai

      Delete
  25. Masa kecik2 dulu pernah saya berangan2 nak masuk industri magic show. Sampai beli banyak buku untuk belajar buat magic show. Tapi idea itu tak ke mana, cuma dapat jadi tukang silap mata peringkat kampung, kemudian bila dah belajar semakin tinggi dah lupakan terus magic show. Sekarang cuma sesekali tunjuk bakat magic kepada anak2 dan anak2 jiran sisa-sisa pengalaman dulu yg semakin terlupa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pergh!!! cayalah bro JR...boleh buat magic duit masuk dlam akaun bank tak hehehe

      Delete
  26. dah lama dah tak pergi genting ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Intan..dah habis PHD nanti leh bawak FL ke sana

      Delete
  27. saya paling suka part laundry tu... nanti kalau pergi, nak tengok laundry dulu sebab tak pernah tengok laundry hotel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah, boleh ke kita simply nak masuk tengok?

      Delete
    2. kata behind d scenes tour kan.....boleh kot kan??? hik hik hik

      Delete
    3. Intan..hanya yang ambil tour Behind The Scene je boleh masuk

      Delete
    4. kalau x ambil pakej Behind The Scenes tu mmg tak boleh masuk SS

      Delete
    5. X boleh dak Farrah...perlu ambil pakej tu

      Delete
    6. ye betul cakap Deanna...bagi mereka yang ambil pakej Behind The Scenes je boleh masuk...jika x jgn harap hiksss

      Delete
  28. bestnye JM..memang teringin nak ke sana..tp dengar kata outdoor game dia still under renovation ek....mcm best je promo tu...weehuuu... ade next entry tak ni? hehhehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Erny!!! outdoor theme park masih under renovation..jangka bln 10 2015 siap sepenuhnya....buat masa ni...ini lah antara pakej yg d tawarkan..mmg sgt menarik...

      Delete
  29. JM, bestnya terpilih buat review. Dah lama saya tak pegi Genting ni. Mcm menarik je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. En Sukri...terima kasih masih sudi singgah sini :-)

      JM pun terkejut bila terima email invitation tu....alhamdulillah....mmg menarik En Sukri..ce try ke sana sekali bawak anak2 tu

      Delete
  30. Ice cream pun ada steamboat yek? dasat....

    ReplyDelete
  31. Harga bilik diskaun abis..kalo dok KL boleh terjah ni

    ReplyDelete
  32. wah bestnya..lama dah tak pergi Genting..

    Salam Blogwalking: www.yanieyusuf.com

    ReplyDelete
  33. Bilik nampak selesa... Rasa cam nak tido skrg... Esok tengahari baru bangun... Ok x jay emm?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aihhh SS.. anak dara mana boleh bangun tengahari. Kena bangun awalllll.. hihu

      Delete
  34. bestnya JM !! alamak kalau la dekat dh pegi ni. makin cantik genting

    ReplyDelete
  35. Yeah jm dah update...ayu sangat gambar pegang sijil tu. :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan kak yan...

      1st time tgk wajah manis JM yg di enlarge kn

      Delete
  36. Belum pernah jejakkan kaki ke Genting Highland lagi..

    ReplyDelete
  37. dah habis eh review, ada sambungan tak?

    * drop komen tanda dinda rindu kanda JM..haha

    ReplyDelete
  38. wow nampak grand hotel ni bila dah refurbished...magic show tu pun menarik tp mcm tak berkesempatanlah nak pegi,pernah pegi day trip je dulu,smpat naik keta kabel je,harga promo bilik tu mmg best tapi alahai kejap sngat tempohnya

    ReplyDelete
  39. First time tgk ahkak kita ni...

    Kak... jumpa kt pasar mlm or brunei darussalam jgn buat2 tak kenai tau...

    Hihihi

    ReplyDelete
  40. Kita dh g bnyk kali genting...

    Semua nya atas urusan kerja....

    Kita punya exam pun kt genting hihihi...

    Habis exam kita naik lh tempa theme park tu dgn kawan2...

    Dlm hati mmg TAKnak pergi dah... kt puncak tu ..

    X tau apa yg best... hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak last pergi genting time sekolah menengah, Huda. Genting tu dah buat 'make over' berapa kali tah!

      Delete
  41. Ni ms g muda mudi dulu...
    Zaman semua masih bujang...
    http://hnr318.blogspot.my/2010/01/percutian-2009.html?m=1

    ReplyDelete
  42. Terus bukak peti ais makan ais krim

    ReplyDelete
  43. Wahh seronok dapat melawat behind the scene, siap pergi laundry dia lagi. Suka saya pergi tempat-temat macam tu. Kadang dapat belajar proses yang kita tak tahu..

    ReplyDelete
  44. Besar gila laundry facility dia! :O

    ReplyDelete
  45. Klu xslp g genting thn 2005 smbt thn baru, teruja tgk indon lg semangat nyanyi lagu Negaraku.....;-)

    ReplyDelete
  46. Replies
    1. kannnnn macam best kan...

      untung betul dpt tgk behind scene.

      tima kasih SJM sebab bg kiteorang pun dapat tgk...

      mmmuahhh cikit

      Delete
  47. salam JM...singgah harini....saje jenguk2...kot2 ada makan2...keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha....win arh komen ni

      Delete
    2. Tudiaaa siap ada makan2.. Kalo ada jgn lupa ajak mummy sekali ye..

      Delete
  48. best package mcm ni, steamboat ice-cream!! sedapnya..

    adalah tiga kali naik Genting, masa muda2 dulu naik roller coaster yg tepi gaung tu sampai dua kali..huhu..ramai yg komplain First World Hotel ni, biliknya kecik..tapi takkan nk duduk dalam bilik je kan..

    ReplyDelete
  49. dahsyat.. tapi saya genting pun x pernah sampai lagi.. hehehe

    ReplyDelete
  50. Menarik juga promosi untuk hotel penginapan tu..
    Setakat ni, kalau kalau naik atas genting nuuu....gi bawak anak 'main-main' aje. Abih-abih pun stay kat awana.

    ReplyDelete
  51. Wow, seriously memang menarik giler...harga pun berpatutan...seronoknya..lama x pergi genting :)

    ReplyDelete
  52. Lobby Tower 2A tu cantik sangat...elegant n stylish gitu :) merah..i loike!!

    ReplyDelete
  53. Do it Workshop...boleh kenyang duduk situ...hehehe :) deco n makan...deco n makan...hihihi

    ReplyDelete
  54. Dalam Horizon 50 ada apa JM? ke tak boleh amik gambar?

    ReplyDelete
  55. Genting dah bukak balik ke JM? Yang taman tema genting tu? Katanya dah tutup kan. Bestnya JM dapat pengalaman as 1st customer kat new Genting. Hihi.

    p/s: entri Busan dah habis. entri Seoul yang latest agak2 bila JM nak start. Kiki :P

    p/s: Bulan April next year pun kita ke Korea lagi. Tapi ke Jeju dan Busan. Hehe. JM pergi bila? Kita 17 april - 19 april kat Jeju, 20 april- 22 april kat Busan :)

    ReplyDelete
  56. baru nak baca entri "JM sayang korang semua" ... tengok dah tak ada :p

    ReplyDelete
  57. 55 hengget? jap lagi sambung bommm ... nak usyar hotel sat ;)

    ReplyDelete
  58. tertarik dengan deluxe RM80 tu ... tapi encik suami kata susah la nak bawa baby dua orang naik cable car. terus hilang mood ke genting, sambung bommm la :p

    ReplyDelete
  59. macam-macam JM buat kat sana yer, seronok tengok ... 4 kali dah pergi genting, tapi main game sampai puas aje. Last sekali pergi honeymoon kat first world ni la. Haih, teringin nak pergi lagi bila tengok JM review best macam ni :)

    ReplyDelete
  60. tq JM kongsi info best ni. dan-dan sy terbooking terus , hihihihi

    ReplyDelete
  61. Zumal tak pernah lagi ke Genting sejak dah besar camni... Dulu masa kecik bukan tau pun nak buat aktiviti ikut family ja...

    ReplyDelete
  62. Nak steambot aiskrim tu..m nyum nyum

    ReplyDelete
  63. Malaysia Day 16 sept cantik jgk celebrate kt sini..tq jm kongsi info promosi hotel murah tu..

    ReplyDelete
  64. rasanya bila dh kawen baru best honeymoon kt sana kot. ehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. amoooi!! kawin katanya Nina hehehe...mestilah best tdo tempat sejuk hehehe

      Delete
  65. begitu panjang berjela , sis cuma teruja dgn silap mata . nak sgt tahu mcm mana mrkbuat trick tu ... takkan guna jin kan ... heheheee ... suka2 den jo yo ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye sis Vee..kalau entri pendek tu bukan JM namanya..ha'a..magic tu..JM pun tertanya2..mcm mana itik boleh muncul dari sehelai kain?

      Delete
  66. Review JM yang menarik buat Mrs. A tertarik macam nak gi aje harga pun ok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrs A!! jgn tunggu lama..nanti lama....ia di ambil orang hihihi..pegilah Mrs A...BEST tau..JM x tipu

      Delete
  67. bestnya kalau dapat tengok magic show live... anak2 saya mesti teruja sakan!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye Nora Karim..Magic Show yang paling best..gamat dalam dewan tu..semua org terpukau

      Delete
  68. stalk juga di sini ya... ;)

    Hai JM ... hehhehee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suzie lawa suzie lawa pakai apa? suzie lawa suzie lawa pakai NV hihihih...terima kasih Suzie!

      Delete
  69. Dah terlepas lah pulak.....lama tak tido Genting huhu

    ReplyDelete
  70. Seumur hidup Lya x pernh lgi x smpai ke cne, median kan hhehe..insyallah da rezki nak ke cna juga..thks info yg lengkap sis

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye lah Lya di Sabah...sis JM di semenanjung ni pun pergi sbb dapat FREE offer..jika x mmg x sampai jugak

      Delete
  71. Seumur hidup ekin tak pernah sampai genting sis JM.. dari zaman anak dara hingga kahwin tak smpai lagi bila nak sampai ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. pujuklah en Abe ke sini sekali Ekin sementara masih 'bujang' tu hiksss

      Delete
  72. Wow entri yang lengkap sangat untuk difahami untuk baca ni... terbaik sis JM

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehehehe..Ekin...tulis sbg panduan reader di luar sana

      Delete
  73. Wow magic show tu betul3 ke hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye memang betul Ekin..sis JM pun hairan...mcm mana motosikal dalam sangkarr besi boleh hilang..mmg x terfikir dek akal

      Delete
  74. Silap mata tengok live memey teruja la

    ReplyDelete
    Replies
    1. sis JM pun terpukau tgk tau Ekin..pastu plak magician dari Korea tu hensem...x berkelip mata ni ha hihihih

      Delete
  75. wah cantiknya bilik hotel dia..

    ReplyDelete
  76. pernah p sekali, tu pun singgah tido semalam jer dari Pahang nak ke KL..

    ReplyDelete
  77. memang jimat sapa yang booking nih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cepatlah booking sementara masih offer tu..Eyda tak nak?

      Delete
  78. berhajat nak pergi, tapi belum penah sampai lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. pergi lah YY...cuti sekolah bawak budak2 ke sini best jugak

      Delete
  79. lambatlah saya baca entry ni, memang murah betul ye pakej dia
    ishhh...rugi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. masih boleh booking lagi kan YY...dah try masuk website resort world belum?

      Delete
  80. nak ajak jugalah mychintahati ke sini
    best sangat nampaknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. YY...cepat-cepat pujuk your sweetHEART tu...bawak 2 org budak cute tu x rugi

      Delete
  81. apapun nice sharing ye JM

    p/s-tetiba terikut perangai JM komen banyak pada satu entry =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih YY...ahakss..terikut ehh...mcm mana rasa...BEST tak?

      Delete
  82. Genting sekarang dh banyak upgrade. Tak sabar tnggu outdoor bukak balik. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye Scha..lebih GAH skrg...lebih HEAVEN...end of Dis 2016...all renovation akan siap including outdoor theme park dan mall yang paling clust!

      Delete
  83. best nyaaaaa kakak ooooi.. promosi hotel tu murah dah la tu.. memikirkan hotelnya di Genting..
    dapat katil besaq gitu golek sorang.. bestnyaaa =D

    ReplyDelete
  84. okay.. hati terpaut kat stimbot eskrim tu.. gojes eh..

    ReplyDelete

Komen apa2 je!!!
Kunjungan anda akan di BALAS

NUFFNANG