Monday 25 November 2013

Form GC to Sydney, NSW : Queen Victoria Building & Hyde Park

Assalamualaikum dan salam sejahtera to all my readers,


Ok...to all my dear friends dan blogger...ini adalah entry terakhir kisah percutian JM ke two City (Gold Coast dan Sydney) bagi tempoh 10 hari 9 mlm. Mesti ada yang dah bosan kan...tak habis-habis lagi citer ni orang lain travel ke Jepun pun dah balik, pastu ada lagi 2 org kawan kita tu nak Jepun jugak on this Winter dan sorang lagi maybe balik kampung di Korea. Bagi JM...bulan 12 nanti rehat dulu pastu baru sambung semula bulan Jan 2014. Ada lagi ke travel?....ingatkan rehat panjang...ahahah..ini lah kalau jenis suka berjalan....mana boleh duduk diam kan...tangan dah gatal ni..betul tak DJ

Hari ni Air Asia ada buat sale...FREE SEAT..ada sesiapa yang dapat beli ke..dengar khabar dari blogger Nanatron..cam frust je coz tiket nak ke Maldives MAHAL....JM dapat jugak 1 trip on Autumn next year..ke mana dan dengan siapa....biarlah RAHSIA dulu..sebab trip kali ni bersama partner baru....

Hari terkakhir bersamaan 01/09/2013 (Isnin) kami akan bertolak balik ke Kuala Lumpur pada jam 9.25 malam. Jadi masih ada banyak masa lagi dan hari ini kami akan ke Queen Victoria Building dan Hyde Park. Pada malam tu JM dah ready packing semua barang kerana esok pagi selepas sarapan dalam jam 9.30 pagi kami akan terus check-out dan tinggalkan luggage di bilik berkunci di lobi.

Untuk ke QVB dan Hyde Park serta tempat-tempat menarik di sekitarnya boleh menaiki train atau bas. Catch a train to Town Hall Station or a bus to Town Hall on George Street for the starting point. Kami menaiki train dari Central Station dan stop at Town Hall Station.

Queen Victoria Building
Queen Victoria Building in the City Centre is a renowned, beautifully maintained, 19th century sandstone building, home to over 400 stores. The stores in the building are laid out in a hierarchical style- literally. The basement level has cheap, casual-fashion stores with a food court, the street level mid-range brand-name chains and level 3 is where various Australian designers, some European labels and Italian shoe stores are located. It is one of Sydney's more photogenic pieces of architecture. Located on George St adjacent to Town Hall and Pitt St Mall.

The majestic Queen Victoria Building occupies the next block. Cross George St. and walk through the QVB, admiring the restored Victorian architecture (now occupied with yet more shops). Take the stairs or antique lifts to the upper levels for historical displays and a close-up view of the giant animated clock, as well as sweeping interior architectural views. 

Tak nak cerita panjang, meh la kita lihat bangunan ni dari bahagian luar dahulu, architechure dan design memang cantik itu belum lihat di bahagian dalam lagi.

Ini adalah senibina Queen Victoria Building dari bahagian luar
Ada jugak minah ni entertain kat sini..harus lah kannn
Jom kita lihat senibina di bahagian dalam bangunan pulak...terpegun JM pada mula nya like orang kaya pulak bila masuk sini...

Pintu masuk ke QVB
Ini adalah pintu lift
Ada free WIFI lagi
Oleh kerana terdapat FREE WIFI kami menghabiskan masa hampir 1 jam di sini, seperti biasalah bila dapat line internet free ni sibuklah update blog, FB, instagram dan twitter kan..macamlah ramai peminat...ahaksss.

Puas sudah jalan-jalan sambil ambil gambar kami keluar dari bangunan ni dan decide untuk ke Hyde Park pulak. Tak perlu rushing kerana hari ni memang santai je nak menghabiskan masa yang ada. Sambil jalan-jalan menikmati pemandangan yang cantik ni dari jauh nampak Sydney Tower.

Sydney Tower
The immense Sydney Tower soars overhead. You can enter the tower by entering the Center point shops and going up to Podium level. Tickets for the lookout at the top of the tower are moderately expensive, but provide stunning views on a fine day. Views are not so good if the pollution is bad.

Kami tidak berhasrat untuk naik Sydney Tower kerana view pada waktu siang kurang menarik jadi sekadar ambil gambar dari bawah je.

View sekitar Sydney City Centre
Jom kit jalan ke depan lagi...sehingga jumpa ST James Station
ST James Station 
Hyde Park terletak bersebelahan ST James Station dan juga Museum Station. Kepada mereka yang berhasrat ke Hype Park, boleh menaiki train dan stop di kedua-dua station ini dan begitu juga jika sekiranya naik Free Shuttle Bus CDD, just stop di tempat yang sama.

Hyde Park is Australia’s oldest park. It’s also one of the most well-known. With just over 16 hectares of wide open space in the heart of central Sydney, there is no shortage of lush grass if you want to claim a small piece of land for an impromptu picnic, or simply have a seat and take a breather. You’ll always be able to spot sunbathers clustered around in twos and threes, lazily soaking up the sun’s rays. There are also plenty of benches in the park if you want to put your feet up without ruining your Sunday best!

Welcome to Hyde Park
Tak ada aktviti yang kami lakukan di sini sekadar mengambil gambar dan melihat karenah orang-orang yang sedang bersantai di atas padang rumput yang menghijau walaupun cuaca panas tetapi sejuk. Kalau datang ke sini bersama pasangan bahagia memang menarik kerana boleh lepak-lepak, baca buku..arghh..romantik!!

Nampak..ramai kan orang lepas kat sini walaupun cuaca panas tetapi sejukkkkkkkkkkkk
Ok..turn JM lak berposing sakan hahha...sila hangan bosan kerana tuan tanah suka bergambar...

Nampak tak langit yang biru itewww..memukau pandangan
St Andrew's Cathedral is the cathedral church of the Anglican Diocese of Sydney in the Anglican Church of Australia. The cathedral is the seat of the Anglican Archbishop of Sydney and Metropolitan of New South Wales, the Most Reverend Glenn Davies, elected August 2013. The Dean of Sydney since 2003 is the Very Reverend Phillip Jensen.

Located in central Sydney, the cathedral is one of the city's finest examples of Gothic Revival architecture. Designed by Edmund Blacket, it was ready for services and consecrated in 1868, making it the oldest cathedral in Australia. Joan Kerr described St Andrew's as "....a perfect example of the colonial desire to reproduce England in Australia in the mid nineteenth century".

View di bahagian luar bangunan St Andrew Catheral
Dari sini jalan lagi ke kawasan park untuk ke ANZAC Memorial.

The ANZAC Memorial - There is a small museum to the right and ahead is a statue of a dead soldier being carried by the grieving women left behind in his life. Read the explanatory plaque and head upstairs to the main chamber where the eternal flame burns. Exit via the main doors and walk around the reflecting pool. On your right across College Street is the Australian Museum which is worth a visit in its own right if you have more time in Sydney.

Jalan menyusuri laluan ini untuk ke Unzac War Memorial
Ada City Map - tak perlu risau kalau seaat
Lokasi ANZAC War Memorial
Dalam perjalanan ke ANZAC War memorial ni terdapat beberapa pandangan yang tidak sesuai di pandang oleh mereka di bawah umur hanya mereka yang berumur 18 tahun ke atas sahaja yang boleh lihat gambar-gambar ni.

Tugu peringatan Captain Cook
Mula - mula begini...kemudian
Kemudian begini..ha kan dah cakap....
Ada lagi...nak tengok tak...
Ini lah Anzac War Memorial Hall tu
Best kan santai-santai macam ni..haa..tak terbeliak ke mata korang...mana nak jumpa kat Msia kan
Puas sudah menjamu mata kat sini...aduhai dah kurang pahala JM bila lalu kawasan ni...ahaha..itulah tak boleh nak alihkan pandangan kalau nampak benda-benda cantik ni kan..setuju tak?

Terdapat Cafe di sediakan di area Hyde Park tetapi kepada orang Muslim tak boleh makan kat sini yer
Tengok jam dah hampir 4.30 petang so kami decide untuk balik ke hotel dan naik train di Museum Station yang terletak bersebelahan Hyde Park Cafe. Ini kerana dalam jam 5.30 petang nanti akan gerak ke airport dengan menaiki kenderaan yang telah di tempah pada hari pertama sampai di airport Sydney.

Museum Station
Cantik pulak view dalam Museum Train Station ni
Train 2 tingkat pun sampai - terus gerak ke Central Station
Menunggu kenderaan ke Airport di ruang lobi
Tepat jam 5.30 petang kenderaan yang akan bawa kami ke airport pun sampai dan lebih kurang jam 6.30 petang sampai di airport terus check-in. Airpot Sydney agak besar dan luas dan perlu berjalan agk jauh sedikit untuk ke kaunter check in. Timbul kerisauan di hati JM kerana luggage yang di tempat adalah 15kg sedangkan barang yang di beli melebihi dari itu. Jadi semua jaket JM pakai di badan beberapa lapis untuk mengurangkan berat tetapi still overweight. 

Oleh kerana tahap kerisauan agak tinggi semasa beratur untuk chek-in dengan muka yang tebal tanya pada pasagan suami isteri jika mereka masih lagi ada luggage yang kurang tetapi jawapan nya menghampakan..hah sudah..berapa pulak perlu tambah duit luggage ni..sambil beratur sambil berpeluh dan hanya mampu berdoa je dalam hati. Kemudian ada member kepada kawan travel JM ni mereka dah check-in kemudian mereka nasihatkan supaya pergi ke kaunter seorang uncle tu..orang nya agak baik compre to other counter yang strict sedikit katanya..apa lagi terus tukar line beratur di kaunter uncle tu.

Ya Allah..bantulah hamba mu ini..itulah ko JM..waktu nak shopping tak ingat dunia kan...ahahaah..dah jadi macam ni baru gelabah..itulah..pada mulanya ingat 15kg tu cukup..yer lah ada hand luggage lagi...rupanya andaian itu salah.

Akhirnya sampai giliran JM dan member ni kemudian tunjukkan boarding pass..then uncle tu cakap your luggage is 20kg for each person right?..JM pun tercengang dan cuba nak cakap pada uncle tu yang JM punya 15kg jer kemudian kawan JM ni cepat-cepat senggol minta diam jangan cakap apa-apa...Ya Allah tuhan sahaja yang tahu perasaaan JM waktu tu bersyukur sangat.

Rupa-rupanya mulai Sept 2013 Air Asia tidak menyediakan lagi kemudahan luggage 15kg tetapi minimum adalah 20kg jadi kepada sesiapa yang beli luggage 15kg automatik dapat 20kg..Alhamdulillah..rezeki tu..

Selesai sudah urusan check-in, solat sekejap dan habiskan bekalan yang tertinggal dan sayang kalau di buang. 

Beratur untuk departure
Suasana dalam flight - seperti biasa pantang nampak mamat hensem mesti nak ambik gambo
Good bye Sydney - maybe kita jumpa lagi dalam beberapa tahun akan datang
Akhirnya kami mendarat di LCCT dengan selamatnya pada jam 5.00 pagi. Done..selesai sudah kisah percutian di Sydney. Maybe lepas ni ke Melbourne pulak...who knows? sbb jeles tengok gambar-gambar di blog Kaki Berangan dan DJ tu....

Kepada yang berhasrat ke Sydney tetapi masih buntu untuk menyediakan itirenary boleh refer kat sini One Week in Sydney

70 comments:

  1. Tengok gambar museum station tu terus teringat....station tu lah kami naik dan turun untuk ke airport dan central..hehehe..station tu paling dekat dengan hotel kami kat sydney.
    Akak tak beli pun sale AA tu...nanti nantilah baru jenguk balik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Ita...dah balik...tak sabar nak tunggu versi cerita kak ita pulak...best tak Sydney?

      Alahh..kak ITa..tak rugi pun kalau tak beli coz tiket harga murah tapi time tak cantik...

      Delete
  2. Replies
    1. Next trip?...thn depan...skrg rehat dulu akak..kumpul duit :-)

      Delete
  3. hyde park tu lawaaa... bestnya last day pun cuaca besttt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betul...tak rugi kalau ke sana...langit biru yg tak tahan tu....cantik!!

      Delete
  4. hehe wahh JM nak berautumn tahun depan...kemanakah tu....sy dpt 1 yg kira murah laaa...dkt je ngn Malaysia nih..jadik laaa janji tiup lilin over the sea kan..hahahahaha!

    cantiknya gmbar cathedral tu eh...takpi pun hyde park aritu...hehehe moga 1 ari nnti JM akan smpai Melben..AMIN.....

    p/s-gmbo pi melben sy comey sbb bwk member photographer...kalo sndiri, takde la...tak berbakat + kamera cabuk aje...hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok tu..dpt gak celebrate kat obersea..tak kisah lah sebelah msia pun kan

      In Shaa Allah..lepas baca entry DJ pasal melbourne tu dh berangan nak ke sana tapi maybe 2015 coz thn 2014 schedule dah penuh..wahh..katanya heee

      Ohh..no wonder lah...mmmg betul lah..lagi mahal kamera lagi canti gambar pastu bertambah cantik kalau ada org pandai cari angle..JM pun cadang nk cari jugak sebuah...bila gambar cantik baru puas hati nk buat kenangan pastu abadikan dalam photobook..ye dok

      Delete
    2. ye la JM...janji nak cop pasport!tak kisah la ke mana pun!boleh tmbah bilangan countries yg telah dijejak!hehehe dasar kaki jalan sungguh...sbb tu laa besar tahi lalat kat kaki nih!hehehe

      wahh bestnya pergi melben JM!rindu dah melben ni....hehehe amboi JM, kita sama laaa dah penuh schedule utk 2014!tp sy thn dpn semua tikett rm100++ je!hahaha dekat2 je....hehehe

      Delete
    3. Kalau ada org mcm DJ ni tak rugi buat passport tau...belum tamat tempoh..tggal beberapa keping lagi tak di cop heee
      No wonder lah kuat jalan..lebih hebat dari JM tau...sib baik JM tak ada tahi lalat di kaki..kalau tak mesti tak leh duduk diam jgk heee

      Murah tu kalau tiket RM100++ mesti pegi byk negera..anyway..kalau dpt travel cam release tension je kan..JM ni budget tak byk so nk travel byk negara pun pikir berkali2...

      Delete
    4. tu la...dulu kagum tgk org leh travel byk kali setahun...tp bila sndiri dah buat gitu, susah plak nak convince kan org lain sbnarnya tak perlu kaya pun nak travel ni...hehehe tiket dah beli setahun awal...rm100++ je plak tu...plan awal leh dpt hotel murah2..lagi sekitar asean ni, less than rm100 pun leh dpt hotel..kongsi 2,3 org br rm30 je 1mlm...pastu pi plak takat 2-4 hari je...so mmg tak smpai 5oo pun bajet utk tiap kali jalan tu...hehehe murahhh....lain la kalo nakpi korea, jepun, india, aussie...tu semua mahal2...setahun sekali boleh la...heheehe

      Delete
    5. mmg pandai DJ plan trip..no wonder lah dah jejak kaki byk tempat..JM pun perlu belajar dari DJ lah mcm ni hiksss

      Delete
  5. hehehehe...enjoy kan melbourne? peaceful jer....pastu transport semua free....saya masa gi sana dulu...satu sen pun tak abis utk transport kecuali bila kuar dari city...yg tu kena byr lah....

    story telling dah abis...mana FM nyer???? ngeh ngeh ngeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melbourne?...JM belum pernah sampai sana...baru pegi Sydney ahaks...itulah..kat Aussie ni leh naik transport free kat aera city..itu yg best tu

      FM?...ahahah..lama sangat kan..dah masuk sampul..asyik tertangguh je nk pegi pej pos

      Delete
    2. Eh silap....mmg nak tulis sydney pun....tp apsal melbourne yg keluar....gomennei....

      Yg kita nak bg awak pun blm pos lg...

      Delete
  6. Rugila JM tak ambil kesempatan golek2 kat padang tu... vitamin E katanya...

    Alhamdulillah katam juga akhirnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahahah...Pak Lang Mie...tak nak lah...nanti gatal2 badan...

      Yer..berbulan jugak kan...kalau lah leh khatam al-quran mcm ni kan bagus heeeee

      Delete
  7. wooo tergamam tgk tren dua tingkat tuh...1st time tgk nih !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat msia tak ada kan..alah..cam naik bas 2 tingkat je rasanya...

      Delete
  8. macam mana rasanya naik train 2 tingkat tuh ddk kat bahagian atas yer.....
    hopefully one day jm boleh duduk kat padang camtu bersama chenta hati...aminnnnn

    next adakah entry HCM atau USS??

    ReplyDelete
    Replies
    1. alah...like naik bas 2 tingkat je...rasa berada kat tempat tinggi...
      org terchenta?..Amin...semoga MS juga berjumpa dengan org tersyg nanti

      Ahaks...cam tahu2 jer...bijak...bijak...

      Delete
  9. Salam kenai...
    Baru tersampai sini... bestnya... seronok baca sambil tengok gambaq2 yg cantik2... lepas ni kena terjah entri2 lama JM..
    Tak dapai pi dapat tengok2 gambaq pun jadilah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'kom salam Machaq,

      Terima kasih sudi singgah baca blog JM ni...jgn malu2..keep on reading tau..JM pun ada singgal blog makchaq tadi...seram pulak bial baca story tu...

      Belum ada rezeki lagi tu..mana tahu satu hari turn makchaq pulak kan :-)

      Delete
  10. wah..ada train 2 tingkat.. menarik tu..
    tapi..memang la JM, cikda boleh bayangkan betapa gundah gulananya hati risau pasal excess nih.. wallah.. memang masa tu lenguh kaki menapak satu2 kedai nak carik beg ke hapa ke yg boleh kurangkan berat..
    alhamdulillah..selesai jugak masalah JM tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'a...JM pun terpegun gak ..sbb kt msia ni bas 2 tingkat je kan..

      Ha'a..time tu kalau Cik Da nk tahu...berpeluh sakan..mcm2 pikir camna nk solve prob ni..berdoa je dlm hati..lepas peristiwa tu JM lebih berhati2....

      Delete
  11. Cantiknyela hai design banggunan dia.. Terpegun jap..

    Hehehe klo kat Malaysia harus terbako kulit muka berjemur tengah panas tu ek ekekeke

    Rasa nak g tgkp gambo ngan capten cook tu pulak hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'a..mmg canitk2 design dan architechure kat sana..sbb tu semua sudut nak snap gambar...mcm jakun hahaha

      betul tu..dalam tak berjemur pun ramai cari krim pemutih nk putihkan kulit ahahah..

      ahahah...boleh..boleh...tak beli ke tiket AA buat sale hari ni

      Delete
  12. Thank you....yeah...tahun depan ke Sydney.....ada saudara di sana.....jenguhlah saya ke sini mencari gali emas yang ada dalam blog JM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehehehe..nak cari gali EMAS kat sini eh..kalau jumpa kongsi ngan JM tau

      Delete
  13. Wahh akhirnye selesai jugak cerita trip yang panjang ini ye ahkak JM. Tahniah ler. Part yang bersantai-santaian tu tak boleh blah. hehehe ade jugak manusia yang bersantai tengah padang di tengah kota macam tu. eeeuuuw...
    I pun dah sambar satu tiket dengan promo AA tu. tahun depan dah byk pulak trip. pitammm! hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'a...akhirnya selepas berbulan-bulan...kalau tgh mengandung maybe sampai bersalin lah baca blog ahka ni kan

      Kalau kt msia buat mcm tu mahu sunburn semua org..dak pun semua kopiah serban melayang hahahah

      Wow...dpt jugak ye...jom kita melancong..pasni leh la sama2 update dan kongsi story mory....jelezz kat oprang tu dpt naik MAS pegi kota kinabalu

      Delete
  14. ayoooyoooi!! kat memorial war selambabadak jee dia sunbathing. kes tak sempat nak pegi pantai ni.

    nasib baik takde tourist mat saleh selenge buat mcm tu kat taman tugu negara kita. kekekeke..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmgbest kalau datang sini boleh tgk wayang free...adegan romantik banyak heee

      Kalau dorang buat mcm tu kat tugu negara mahu kena halau ahahaha

      Delete
  15. ammvoiii sonoknyer sekodeng meksalleh guling2 bugil2 atas rumput tu erkk.., ;-p

    ReplyDelete
  16. JM mesti dah grab tiket free seat utk 2014 kan? putri setakat ni x tau lagi...mcm nak gi Busan time autumn...tp nak jugak merasa gi Ostolia tu...tak penah lg sampai negara caucasian ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah grab tapi bukan FREE seat..huhhu..ahaa...grab je yg mana2 murah either one janji dua2 tempat tu sampai..from my opinion..ostolia mmg best..perlu pegi..pegi sekali mesti nk repeat :-)

      Delete
  17. tiket dah grab! hahahah!

    tapi takde pulak ke australia. mebi next time kot. hihihi~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeayy..ke mana tu..jgn lah pegi Borneo lagi heheheh...

      Ostolia?..tak pe..AA selalu buat sale..nanti leh ke sana pulak :-)

      Delete
  18. Saya pun antara orang yg tak grab pape free seat AA tu.. hahahaa.. tetiba rasa nk rehat sket :P
    Partner baru.. baru ingat nk travel ngan kak JM .. nk belajar cara2 travel dari Kak JM :D

    Museum train station oh begitu menarik.. :D kalau la ada train mcm tu di M'sia.. kan best :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nk rehat katanya...yer lah tu kan eheheehh...Alaaa..akak nk baru belajar berjalan2..belum byk lagi pengalaman compare to kaki berangan dan sorang tu siapa nama TT Boy hiksss

      Yolah sesuai dengan namanya....museun kan....

      Delete
    2. Lama Kak JM tak datang melawat so saya datang melawat kat sini hahahaa..
      3 entry lama Kak JM tak komen.. teus tak lengkap entry tu .. terus timbul tanda tanya.. apa kabar nyer :D harap sihat selalu :D

      Delete
    3. Akak tak sihatttttttttttt..huhuhu

      alaaa...TT Boy dh ramai peminat sekarang...komen masuk pun dah berpuluh..eheheheh..kalau akak sihat tak penah nk missed entry tu heeee..kalau tak baca cam ada yg tak kena je

      Delete
  19. laa...awat jm ambik pic duduk atas kerusi? patutnya guling-guling la jugak dekat atas rumput tu...tak gatal ke diorang ni baring ats rumput? ke memang rumput khas, hmm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahahaha..kalau JM yang guling2..tak pasal2 ramai yang kerumun...camno tu haaaa

      gatal ke tak?..tak tahu lah pulak sbb tak try..tapi nampak cam bersih je

      Delete
  20. Ada kwn dtg jenguk blog JM ni.
    Katanya "waaaa bersihnya negara dorang.. tak sama langsung dgn Malaysia".

    Adus memang aaaa... 100% tak sama... bersih tak bersih + attitude itself yang menentukan kannn? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye betuk Dekdaa...apa kwn cakap tu..bukan sahaja bersih dan attitude mereka jauh berbeza dari rakyat msia..mmg setuju sgt pendapat Dekdaa tu...even wlpun mereka bukan negara Islam...rasa lebih selamat hidup kat sana compare to negara sendiri

      Delete
  21. Damainya kat Hyde Park...untung JM kan asyiklah mencuci mata. Up till dalam flight nak balik Msia pun sempat cuci lagi. Sampai Msia, mata dah bersih jernih suci.

    Ramai balik kampung kat Korea hujung tahun ni kan...hihi.

    ReplyDelete
  22. ahahahahaah....bab mata bersih suci murni yang tak tahan tu...alang2 benda cantik tak boleh lepaskan peluang

    Itulah..ada sorg kwn JM dari KK tu pun nk balik kg..ehem2..jelesss tau...JM ni baru sekali jejak sana...

    ReplyDelete
  23. suka gambor dua urang tu JM (hehehehe)

    ReplyDelete
    Replies
    1. gamba duo worang...siapa...siapa ..eheheheheh dah tahu buat2 tanya kan...tima kasihhhhh

      Delete
  24. seronoknyer JM gi sdyney : ) , cantik sangat pemandangan dan bangunan kat sana.
    seronoknyer orang yang berbaring dan menjemurkan badan tu… hehehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye..mmg best kalau boleh nk repeat tp dengan orang kesayangan..tapi BILA?..hanya Allah yg tahu heee

      Itulah JM pun seronok tgk dorang tu...kat msia tak ada kan...

      Delete
  25. Best la baca JM nya blog..kenapa ek..hihi..tq kongsi info ..ntah bilala ciku dapat g sini..hihi:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ciku..ciku...ye ke best...ahaksss...in sha Allah..tak ke mana..ada duit nanti mesti leh sampai sana

      Delete
  26. ehem2 JM partner baru tu bkl suami ke .. kikiki... at last habes jugak yer catatan percutian JM niii.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lieya?..mana de..belum lagi..partner baru tu pompuan...huhuh...ha'a..lama sgt...bosan gak nak tulis hiksss

      Delete
  27. Replies
    1. Hebat?..tak lah..biasa-biasa je..ada org lain yg lagi hebat :-)

      Delete
  28. Khatam baca entri ni. Macam2 expression saya,..gelak, senyum, kagum, terkejut, berkerut dahi hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau mcm tu, in antara senaman muka terbaik lah Farrah heeee

      Delete
    2. Boleh awet muda hihihi hari ni datang balik baca entry ni. Pagi tadi baca novel ada sebut pasal St Andrew's Cathedral. Gigih cari balik entri travel ni :)

      Delete
  29. hahaha...kita g sydney pun tahun yang sama dgn JM - tapi kita g end Nov.2013...
    tapi tak hapdet2 pun citer gi sydney..ngeh ngeh ngeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. nhhas : yunk...habiskan entri okinawa dulu pastu sambung sydney lak tau

      Delete
    2. Bestnya! Semakin hari semakin bertambah blog2 utk saya travel. Lps ni intai blog huda pula :)

      Delete
  30. syoknya ... bila la agaknya dapat pergi nz and aussie ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bestkan PW..dua2 tempat ni wajib terjah...tempat2 nya sangat cantik

      Delete
  31. Sis, klu train dua tingkat tu kan,..kita wajib penuhkan yg bawah dulu ke boleh duduk randomly?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaa...Farrah..leh pilih mana nak duduk..x kisah

      Delete

Komen apa2 je!!!
Kunjungan anda akan di BALAS

NUFFNANG