Friday 2 May 2014

Spring at Japan : Asakusa Area, Tokyo

Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat sahabat semua,

"Misi mencari Sakura di Sen-soji Temple"

Salam Jumaat semua!!!

Semoga kalian sihat-sihat hendaknya ya. Harungi lah hari-hari mendatang dengan penuh sabar dan ingat lah Allah sentiasa bersama kita.

Kepada mereka yang baru nak singgah dan follow blog JM ni jangan terkejut kerana muka tuan punya blog bersepah di sana sini...ahahahah...ada aku kesah...It's my way...gitewww
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Still on day 2 : 05 April 2014 (Sabtu)

Siapa masih ingat dalam entri sebelum ni JM and friend going to Ueno Park, then after that we will proceed to attraction place at Asakusa Area.

Dah! Let’s go kita ke desinasi ke 2 : Senso-ji Temple, Nakamise Street di Asakusa

Direction :


Form Ueno Station to Asakusa Station - Nampak tak beg plastik besar tu, JM sempat rembat 2 buat handbag di Ameyokocho
- From Ueno Station, take train on Ginza Line stop at Asakusa Station (G19)
- 5 minutes walk from Asakusa Stn
- Senso-ji Temple also can be reach by Asakusa Subway Line or Tobu Railways.

Attraction place around Asakusa Area
Senso-ji Temple at Karminarimon gate
Kaminarimon Gate - sama tak seperti gambar di atas
Jika baca entri yang berkaitan Jepun, mesti semua tourist from Malaysia akan datang sini..why? because ia merupakan salah satu attraction place yang ada di Asakusa Area. Walhal bukan ada apa-apa pun just Temple sahaja tapi misi kami adalah untuk mencari sakura seperti ini....

Ha ko!...JM, Xxx dan SAKURA
Nak cari Senso-ji Temple ni pun mudah je, keluar dari Asakusa stesen akan nampak signboard ni just follow je. Semasa kami tengah lihat-lihat signboard tu kami di tegur oleh seorang mamat hensem dari Korea then dia cakap melayu you ouls..kagum sangat. Ish kalau lah dia tak hensem dah lama JM main-main mata…ahahaha…DASAR!!! Cakap berani lah kalau nak buat belum tentu..

Just follow the sign to Kaminarimon Gate - 50 meter
Jalan terus ke hadapan nampak ada contruction di pintu masuk utama ke Senso-ji Temple ni…aduh lah…masalah ni…dah la ramai orang…laluan jadi sempit tapi bagus nya mereka ni tak ada yang nak tolak-tolak ke apa..jalan teratur dan tersusun je..pastu kalau nampak kita nak ambil gambar dorang akan stop dulu bagi laluan then baru sambung jalan. Memang susah sikit nak dapat shot menarik LANTERN yang besar berwarna merah di pintu masuk tu.

Nampak tak..punya lah ramai orang..haish..redho je lah
Hahahaha...teringat JM pada komen Mas Gunadi kerana di katanya JM ni nampak pelik kerana semua tourist tak ada yang pakai baju warna merah dan dalam ramai-ramai tu JM paling menonjol...kalau tak percaya cuba tengok gambar-gambar seterusnya. Lihat lah aksi-aksi selepas melepasi Kaminarimon Gate.

Welcome to Sen-soji Temple
Sama tapi tidak serupa
Nampak tak..dah tak ada beza JM dan Lantern tu
I pun nak enter prem jugakkk
Berhadapan dengan Kaminarimon gate ni akan nampak Askusa Nakamise Shopping Street. 

Nakamise Shopping Street
Ya Ampun..ramai betul orang, semua nak pegi buat ibadah ke..ini lah bahana nya datang pada hari sabtu waktu kemuncak pulak tu..adoyai..rimas i tau...itu lah siapa suruh nko buat itirenary camtu..ha..rasakan..

Walaupun dalam ramai-ramai tu...ambil juga bergambar sebagai kenangan. Meh JM tunjuk ramai ke tidak.

Ha kan dah cakap...ramai sangat
Kawan JM yang sorang tu dah mula rimas, dia cakap..kita nak terus gerak ke depan ke..ramai sangat ni..jom lah kita patah balik..Hallo!..kita dah sampai hokey..jalan je la terus depan....Kiranya kami tak masuk kedai-kedai di sepanjang Nakamise Street ni, just skodeng dari jauh je...nak memilih pun susah..ada a few kedai yang sempat kami terjah yang berdekatan Kaminarimon gate agak mahal harganya. Kat sini amat sesuai bagi mereka yang mencari buah hati opss..salah buah tangan atau ole-ole untuk di bawa pulang.

Arghh..malas lah nak masuk Nakamise Shop ni..ramai sangat orang..rimas i tau..i kan retis sekarang..mati lah kena kutuk lepas ni..JM yang tak sedar diri hahahaha..alaaa...nak gurau sikit pun tak boleh ke..kalau ada senda gurau baru awek muda tak gi tu Abg Meng!...ahaha..siapa yang tidak kenal blogger supermeng sila google ye malas JM nak paste kat sini..ada isu besar nanti. Blog beliau memang best tak kering gusi kalau korang baca dan pada masa yang sama gambar-gambar pun sangat cantik maybe dia tuntut ilmu sehingga langit ke tujuh..Hamoii!! JM..mulut....tak sayang mulut ke..tak pasal-pasal nanti kena tampar BUAYA ahaha.

Dah..jom jalan terus ke hadapan sehingga jumpa LANTERN yang kedua dan kat sini lah orang bukan beragama ISLAM beribadah..

Ha..tengok tu..ramai ke tidak..ramai ke tidak
View di sebelah kiri pintu masuk ke 2 - sebelah kanan ada gerai-gerai menjual makan dan minuman
Jom lah masuk dalam..kita tengok apa yang ada
Tak ada apa pun..ada Temple untuk orang beribadat dan beberapa pokok sakura yang sedang kembang mekar. Dalam dok lihat kiri kanan tu nampak lah beberapa orang gadis berpakaian KIMONO, apa lagi ambil lah peluang nak bergambar ngan dorang tapi perlu tunggu TURN pulak you ouls. Kami nekad, nak jugak bergambar..then selang beberapa minit bila dah clear kami pun mencelah minta gambar bersama..best dorang ni sporting...apabila kami ambil gambar guna monopod tu..bukan main excited sebab pertama kali tengok kot...kat Jepun x ada ke...pelik!!..

Sakura lagi
Meh..kita ZOOM sikit
Ehh Bang..boleh kahwin 4 ker..setahu JM orang Islam je di benarkan kahwin 4 ni
Hoyeee..nampak tak muka-muka ceria dorang bila dapat ber SELFIE
Benda besar gedabak kat atas kepala tu mmg menarik perhatian lah
Sudah lah tu sikit-skit kan..semua entri penuh dengan muka orang..apa boleh buat..datang waktu ramai orang..inilah hasilnya..susah nak dapat view yang tak ada orang huhuh

Di luar pintu masuk temple terdapat gerai-gerai jual pelbagai jenis makan dan salah satu daripada nya jual Takoyaki. Kami tidak tahu sebenarnya Takoyaki ni halal di makan, setelah di lihat ada orang Msia membeli nya dan beliau mengesahkan ia HALAL di makan. Beliau dah lama menetap di sini dan fasih berbahasa Jepun. Apa lagi perut memang tengah lapar masing-masing beli dengan harga 500yen untuk 6 biji Takoyaki. Rasannya? bagi JM memang agak sedap, tepung berintikan sotong di letakkan sos dan sedikit serbuk ..makan panas-panas dalam cuaca yang sejuk Wallaaahhh weeiii….nikmatnya…

Ini lah rupa Takoyaki tu..sedap kan DJ!
Tidak perlu risau jika pada masa yang sama korang sakit perut tak kira nak buat air kecil atau besar TANDAS awam juga di sediakan. Bersih sangat walaupun ramai orang dan tidak berbau. Citer tandas lagi ehehe...Yang bestnya tandas kat sini tempat untuk flush tu lain sikit...cuak juga mula-mula tu camna nak flush ni sambil lihat sekeliling then nampak la satu benda ni...

In order to flush, please cover the window below with your hand....ha kann..canggih ke tidak
Makan sudah, membuang pun sudah jom kita ke Tokyo Skytree. Sepatutnya jika ingin ke sana perlu naik train dari Asakura Station dan stop di Oshiage station on the Asakusa Subway Line. Oleh kerana kami nampak Tokyo Skytree dari Sensoji Temple tu macam dekat je so kami nak jalan kaki je arah ke sana.

Nampak macam dekat, so kami jalan je terus ke hadapan
Langkah demi langkah kami gerak ke hadapan, kawan JM beberapa kali merungut..jauh lah nak ke Tokyo Skytree tu...perlu naik tren..kalau tengok dari sini memang lah nampak dekat. Tapi si Amri pulak mendesak..alahh..jalan je la..kita tengok apa yang ada kat depan tu....nampak dekat je tu...after 5 min walk..kami nampak ini...aahahaha..hambek ko..Tokyo Skytree lah sangat kan..dekat lah sangat kan..

Tengok tu..Tokyo Skytree nun jauh di seberang sana..ahahah..masing2 gelak
Kebetulan sahaja kami ke sini dan tengok banyak betul pokok-pokok bunga sakura di sepanjang sungai ni. Eh..kita di mana ni..lohh..Sumida Park rupanya...Di sini juga kami berkenalan dengan seorang rakyat Malaysia berasal dari Shah Alam dan telah menetap di Jepun almost 35 year. Nak tahu kisah lanjut, nanti kan entri JM berkaitan Sumida Park dalam next entry.

Tulis panjang-panjang pun bosan jugak kan....tak nak baca tengok gambar je pun boleh...Korang singgah di blog JM pun dah gembira sangat-sangat.

Sekian...Assalamualaikum.

82 comments:

  1. yess.... ramai nye orang p masa awak p ni.. saya p ari tu tak ramai so saya buat sume ritual sebab kawan yang bawak tu kawan jepun :p haha... tapi xder niat pape la.. basuh tangan, kumuh, baling duit n wish... haha... xde wish pape pun saje buat supaya org yg ajar saya wat tu x kecik ati. Dia kata dalam lagi dah x leh masuk, tu tempat monk2 dia jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. HA : ahaa..mmg ramai..pening kepalo den....tak per..baiknya awak...pandai jaga hati dia hikss..betul ke tak wish aper2..tak minta cepat kaya ke lepas baling duit syiling tu heee....gurau jek

      Delete
  2. Salam ukhuwah JM..
    Wah bestnya dapat bergambar dengan bunga sakura tu.. akak sebenarnya dah lama teringin nak bergambar dengan bunga sakura ni.... emmmm dah kira jeles ni :)

    akak follow #387 jemputlah ke blog kecik akak ye JM :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ukhuwah kembali kak Yati..tak pe akak..kalau tak mampu nk ke Jepun..akak leh try ke Seoul dulu..murah sikit :-)

      Ehem...ehem...laju je JM dah singgah sana....hiksss...keep in touch ye :-)

      Delete
  3. ramaiiinye manusiaaaa... cemane nak membeli belah kat nakamise street tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azra..mmg tak membeli pung..tenung dari jauh je huhuhuhu

      Delete
  4. Ala-ala aksi filem Hindustan pulak kat bawah pokok bunga sakura tu... heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahahha..Pak Lang Mie ni..lawak lah..allaaaaa..bagi lah chance nk beraksi mcm tu..kalau kat msia ni..harapkan pokok getah dak pun pokok padi..mana nk dapat pokok sakura tu..PLM nk try jgk ke..meh JM teman..kita lari2 bwk pokok sakura di Yoyogi Park

      Delete
  5. mak ai tetiba nama aku jackpot kat sini.

    JM bukan sekadar artis tapi fashionable traveller. travel dengan gaya. ahaks

    tempat ni memang sesak dgn orang ! erghhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye mak...u ouls kesah ke tak..ok find heeeee
      Ini adalah komen abg Meng yang paling panjang ahaahah...suka..suka..kalau tak 2,3 patah perkataan jeww
      Hikss..katanya..fashionable lah sgt kan..main taram je..Artis?...mana...mana..ada org kenal ke?
      Org terlalu ramai..maybe sbb weekend

      Delete
  6. orang korea pandai cakap BM??? awat tak tanya dia tau camner cakap bm...
    isyh memang ramai sangat orangnyer. isyh bosan gak yerk...
    nak jalanpun payah.. nak ambik gambar kasi cantik punya memangler payah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye akak Zila..dia cakap "tak jauh..jalan sikit ke depan" erkk!..biar betik mamat ni...x sempat pulak nk tanya..laju je dia gerak..betul tu...silap kita org pegi hujung mggu huhhu

      Delete
  7. Toilet Jepong paling best :-)
    berseh sungguh
    ada bunyi2 an yang tak perlu gusar
    # Asakusa tu best kan JM
    lau perasan ada kedai jual kasut renda beg renda pandai berbahasa Melayu
    Tapi dia tetap kata NO CAMERA Pls....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala Dila, JM tak round habis area Asakusa ni..mmg luas kawasan nya and just drop by sekejap je..mesti cute kan kasut dan beg berenda tu..kalau JM jumpa mesti rembat jugak sepasang..no kamera plss..takut kita tiru design dia kot

      Delete
  8. last entri ari tu ada cakap tentang tandas..kali ni pun ada..lepas ni p jepun Cik Nun nak masuk tandas dia dulu lah!hehehe..
    JM tima kasih byk2 sbb kasi kan Cik Nun souvenir..dah sampai dah...nanti senang2 sila lah ke blog cik nun yer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik Nun...ahahaha...tak jemu kan JM ni nk citer pasala tandas
      Dah terima iyer..sama2 kasih...dh baca...rophernya siap ada entry khas lagi tu..tima kasih tau..in sha Allah...nanti turn Cik Nun pulak..mesti lagi best

      Delete
  9. dalam banyak banyak gambar, gambar berselfie tu la paling naz jeles. iskkk. nnt next time nak join JM jalan lah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naz : alala...kenapa gambar itu...why!...why?..why!..ahaksss..sbb kami berselfie ngan gadis Jepun kan

      Delete
  10. Uhukksss uhukkss..ya Allah sakit tekak tetiba bila tgk gmbr ke 5 tuh hehe guraw2 jah nohhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayu! Sakit tekak ek meh sini akak nk bg strepsil hiksss hamoi bukan main dia yek. Gambar no5 jap nk tgk ohhhh heee tu biasa2 je ada lgi pose maut yg boleh buat ayu terbeliak mata nanti heeeeYA

      Delete
  11. Kak JM pun makan Takoyaki ker.. sedappp nyerr.. :P
    Jeles tengok Kak JM bergambar dengan Sakura... time saya pergi winter.. jangan kata sakura.. daun pun tak de hahaha :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu afif pegi x try ke atau x selera nak makan takoyaki, dap sangat tau
      Klau mcm tu kena pegi spring season lor klau g hujung winter itulah hasilnya hikss

      Delete
    2. memang nak perhi lagi waktu spring.. insyallah nak pergi berteman pulak hahaha.. baru la boleh laayan feeling sakura macam kak jm cakap kat entry baru ni hahahaha :P

      Delete
    3. Afif : nampaknya akak dah bau 'nasik minyak" nehh..jgn lupa jemput tau..kalau x akak 'serang' heee

      Delete
    4. Akak dah bau ker?? mana2 ajak saya jangan tak ajak.. dah lama tak makan ns minyak ni huhuuu..
      Hahaha.. kalau betul ada nyer akak datang la kasi gegar khemah yer :P

      Delete
    5. My dear blogger Afif : ofcoz akak akan dendangkan lagu pengantin baru dengan suara katak akak ni heeeee

      Delete
  12. cuak juga masuk tandas cangih2 ni kan JM?

    eh ....tokoyaki versi msia akak dah rasa , versi jepun blm lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak Nieda, klau org kg kome pegi sana mahu nk membuang terus x jadi
      Ada ek takoyaki versi msia, kat mana! Ke kak nieda yg masak sendiri :-)

      Delete
  13. Wah...cantik-cantik belaka...yang paling Abe suka adalah gambar JM dengan dua ekor Mamat tu....belum lagi berani dekat-dekat..posing maut....JM bagaikan jinak-jinak merpati dengan depa....hihihihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abe oh abe MKL : dua ekor mamat? Jap nak tgk panjang ke x ekornya. X ada apa2 abe teman tapi mesra je hiksss biasalah tu baru nk kenal2 heeee mana leh gelojoh hikss

      Delete
  14. ada tak mintak no phone ke emel ke kat jejaka hensemm korea tu...??? hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Putri : Jm ni pemalu heeee pastu x berani nk mulakan dulu hiksss gatalkan

      Delete
  15. suka tengok ganba JM, xxx dan sakura tu...macam serasiiii sambal terasiiiii sangattt!~

    anyways comey nya minah jepun tu...muka seronok dpt selfie...

    JM kalau ko main mata dgn mat korean ensem tu tentu dia bg number !! haaa nyesal tak skang! dah la pandai bahsa melayu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nana : kalau serai sambal mesti ada rasa pedas sikit kan hikss
      Minah2 Jepun teruja sangat sbb jumpa benda baru..kami pun teruja gak dapt selfie ngan dorang
      Itulah...padan muka..skrg baru nyesal hahaha

      Delete
  16. Ah yes Asakusa~ One of my favorite spots, boleh makan kat Sansada Tempura restaurant yang legendary tu, dan boleh shopping souvenirs Japan dgn banyak, terbaik punya... hehe~ ;3

    Nak terbaik punya sakura feel, sila ke Shinjuku Gyoen National Park kat Tokyo tu, mmg terbaiklah, banyak spesis sakura ada kat situ, i took a lot of pictures there, tak boleh berhenti snap2 pics... hehe~ ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Plain83 : Kalau camtu mmg rugi ahh..akak JM tak sempat nk explore Asakura Area ni huhuh

      Shijuku Gyeon National PArk?..wahh..tempat ni pun tak sempat pegi kiranya byk betul park yg byk SAKURA kan..maybe next time kot..uhuk..uhukkk :-)

      Delete
  17. Kitorang gi Ahad, the next day. Laaaagi ramai, sesak. Tapi sempat lah singgah few gerai cuci mata & beli fm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bie stay di beberapa langkah je dari sensoji temple tu kan...hari-hari boleh terjah sana hikss

      Delete
  18. wow cantik sangat2 bunga sakura tu JM... ramai gila org kat sna kan.. bleh rimas kalau lama2 . tako tu nampak sgt2 mabelos

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lieya : tempat cantik mcm ni mmg ramai gile org..naik baik JM tak naik gila kat sana ehehehe

      Delete
  19. Salam ziarah dari bunda...

    Cantik2nya gambar2 tu...musim bunga sakura..tentu teruja sangat kan....
    Meriah sangat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam bunda
      Mmg best pegi jepun waktu spring ni sakura byk sgt tapi syg bunga ny cantik tp x ada bau :-)

      Delete
  20. JM nape tak main mata dgn mamat korea tu...untung-untung bole buat kawan, dah ler pandai ckp melayu! nanti gi korea bole melawat dia hehehe

    Umat manusia seramai ramainya.....alamak dh lama tk makan tokoyaki, ada yg gi cari esok ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. X sempat sbb dia rushing n ata the same time ramai sgt org Mrs, klau x mmg x kan missed lah hiksss
      Mrs, kat kl pun ada takoyaki ek? Kt mana leh dpt :-)

      Delete
  21. JM, ala blog kita sendirikan...letaklah apa pun yang kita rasa sesuai, kita tak kacau org kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Each person has a different way n taste yo dok Naz, uhuk speaking london tunggang langgang :-)

      Delete
  22. cantiknya nya sakura tu.... bila la nak sampai turn SR nak tengok sakura depan mata...

    Tokoyaki ori dari Jepun mesti sedap kan, kat KL ni SR makan kurang sedap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SR : In Sya Allah nanti samapi turn SR pulak..tapi perlu tunggu Tiha besar dulu yek
      Takoyaki tu? ofcoz lah sedap yg dari Jepun punya..original katanya kan..tak pernah try lagi yg ada kat KL tu..nantilah

      Delete
  23. Takoyaki versi Malaysia ada kat few cawangan Jusco kalo tak silap. Selalu rasa yang kat MidValley. Nanti JM cuba kat situ kalau rasa rindu dendam pada takoyaki Jepun..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ker LD..kalau camtu JM nk try hunting lah..sbb mmg rindu sgt dah ni..kalau ada jual Origini pun nak jugak :-)

      Delete
  24. JM, Azra, Bibie semua citer psl tempat nih...haish rugilaaa saya takpi Tokyo aritu....hehehe eh takoyaki?nyummmehhhhhh!makan hari2 pun takpeeee.....hehehe rindu plak nak makan tako ni kan...

    hoih tak abes lg citer tandas jepun keeeee JM oiii!hahahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. DJ!!!...cepat sambung citer Jepun tu..ahakss..jahat kan..org baru balik naik Bromo belum hilang penat lagi kan
      Tak per DJ, nanti try gi Tokyo Autumn Season leh cover semua tempat tu :-)...sedap kan Takoyaki tu...mkn time panas..cam nak lecur lidah..pastu berasap je kuar...nak tggu sejuk lambat sangat eheheeh

      Tandas Jepun?..hiksss..lelama muka JM pun dh nampak cam TANDAS nehh

      Delete
  25. JM nya face pun dah macam japan n the cute pic is yang selfie ngan japanese girl tu.hihi..cantik..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahakss..Ciku...dulu JM ke kemboja..kaunter check in speaking kemboja ngan JM ahaha...kali ni gi Jepun...dh ala2 org Jepun kan..kalau JM pegi Bangalore..ada iras orang Bangla tak ehehehe..ye..mereka meme sporting habis

      Delete
  26. lihat foto Mbak JM, mr. Xxx dan Sakura tu sangat serasi sekali. beri kabar saya ya Mbak JM kalau nanti menikah...amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mas Gunadi : Mr Xxx tu udah berpunya..JM hanya melukut di tepi gantang je..so perlu carik yang lain huhuh

      Delete
  27. mesti sesak sangat² kan..
    kawasan sesak macam tu memang tak sesuai la kalau bawak budak kecik kan..
    tapi kannn tengok jaket merah tuuu, menawan kalbu tau! saya minat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ietams : kalau pegi hari minggu (SAbtu dan Ahad) memang ramai termasuk local people..tapi kalau pegi mon - friday mesti lengang je
      Jaket merah je ke..orang nya tak tertawan ahahaha

      Delete
  28. thanks akak lawat page saya..suka bc akak punya blog.. bln 10 ni saya pergi perth..ada tips2 x nak gi sana..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Welcome Siti..aha..nak ke PErth ke..ok2..boleh klik link/label Australia - Perth..semua tips & info akak dh kongsi :-)

      Delete
  29. Sini pon ramai umat... kenapa ramai sangat eh,...? hari semua keluar p sembahyang ker..? ker semua tu pon tourists.. kalu sayalah JM, bwk kanak2 lagi, mmg kena pegang beria tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fary : Kalau nk ke sana bersama anak2 yg kiut tu pastikan jgn pegi Sabtu atau Ahad sebab ramai betul orang...x selesa nanti...maybe tourist plus local

      Delete
  30. salam. nampak..macam sedapppp ja takoyaki tuu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Cik Itah!!..bukan nampak je sedap tau..bila makan memang sgt SEDAP..maybe mkn time lapo kot eheheeh

      Delete
  31. alah bukannya salah pun masuk kuil tu bukannya JM & kengkawan buat apa2 pun sekadar bergambar je kan.. bkn setiap hari dapat tengok pokok sakura yang lebat merendang tuh

    korang ni memang gile bergambar yer... harus la gile bergambar, bukan senang nak gi jenjalan kat oversea tuh

    syok nye JM merasa makan takoyaki kat negara asal dia.. zura biasa makan takoyaki kat Jusco jerk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zura : kalau d msia tak de nye nak jejak kaki ke temple tu..jauh panggang dari api
      Ahahah...kami memang suka bergambar ...bila tgk balik gambar view kurang..hadooi..frust..alih2 muka sendiri heee
      Oklah tak perlu g jauh2 nk makan Takoyaki tu..JM tak pernah mkn kat sini..kiranya da di Jusco ek..nanti leh try nk compare sama ke tak rasanya :-)

      Delete
  32. Replies
    1. Pai : Prepare Itie dari sekarang heee

      Delete
    2. taw xpe.. semalam berngan nak p Boracay harini tgok video Hang Dhamin bernagan nk p Kunming plak..adoyai

      Delete
    3. Pai : ahahaha..verangan tak per FREE tak perlu bayar pung

      Delete
  33. Ok bab bunga sakura tu kat kedah dah banyak. hehe
    Kedua bab tali besar gedabak atas kepala memang menarik
    dan berjalan kali Tokyo Skytree umpama berjalan ke Menara KLCC or Twin tower. dari jauh memang la nampak macam dekat hehehe
    memang lawak...sempat tak ke sana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aRz MoHa : Ape bunga SAKURA di KEDAH?..kat mana tu..kalau ada x perlu susah pegi Jepun nk lihat bunga SAKURA :-)
      tak sempat nak ke Tokyo SkyTree tu sbb tu dh ada mission mau repeat hhehehe

      Delete
  34. Jm! Gambar kat shrine tu kita macam sama je ekekek.. kita pun pakai trench merah jugak time gi situ hahaha http://eatclimbrun.blogspot.com/2014/05/tokyo-senso-ji-shrine-asakusa.html?_sm_au_=iWsNr8ZPjFQ8RrsQ

    ReplyDelete
  35. mmg sungguh ramai org tu JM ... selautan manusia lah . cantik sakura tu . mmg jauh tokyo skytree tu .sbb besar tu yg mcm dekat ...

    ReplyDelete
  36. Nak takoyaki! nak takoyaki! Kak JM, memang tempat ni sentiasa penuh sesak dengan orang ke? Atau hari tu ada upacara kat temple?

    ReplyDelete
  37. Selalu zumal tengok lantern kat dalam citer ninja dan super hero Jepun jew. Besarnya lantern tu...

    ReplyDelete
  38. yes esok saya akan pergi ke japan .....tapi kenapa saya rasa kurang seronok nhe.. huhu sebab saya pergi dalam mimpi ja hehe.. terbaiklah kak nhe da macam fotografi.....

    ReplyDelete
  39. takoyaki memang sedap ... nyum~ terliur pula :)

    ReplyDelete
  40. sweet sweet je awek jepun berbaju kimono ;) ...

    ReplyDelete
  41. best la pergi tempat-tempat klasik macam ni ... tengok gambar je pun dah berkali-kali ni ;)

    ReplyDelete
  42. utk bukti I singgah entri ni, I drop komen. ;)
    Lawak tau nak jalan ke sky tree tu.. :D

    ReplyDelete

Komen apa2 je!!!
Kunjungan anda akan di BALAS

NUFFNANG