Monday 12 November 2012

JetStar Airlines : Cheap Flight

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera pembaca semua....

Apa khabar semua...aku doakan semua sihat lah yer...kalau badan sakit-sakit semua kerja tak menjadi..selera makan pun makin berkurang..selera untuk pergi melancong pun tak ada kan..melancong lagi..tak habis-habis cakap pasal melancong kan..Yo lah..dah blog namanya Jari Manis Travel..mestilah cerita pasal travel jer...ehehehe

Aku harap agar semua pembaca enjoy yer bila baca setiap entri aku ni..aku suka nak berkongsi info dan maklumat kepada semua pembaca walaupun sedikit..bukan apa..waktu muda-muda dulu berangan nak jadi cikgu..suka nak mengajar...suka nak bagi maklumat sebab aku suka membaca dan mencari info..at last..itu hanya angan-angan kerana bukan lagi cikgu tapi cikgi...hihihhi. kalau korang suka membaca blog aku ni boleh jer war-warkan kepada kawan sebagai panduan untuk dorang..no problem..apa yang baik jadikan panduan..

Siapa pernah dengar pasal JetStar Airlines..aku dulu pun buta huruf jugak..ehehe...tak tahu menahu pasal syarikat penerbangan ni...sejak dua menjak ni jer baru aku berjinak-jinak mengenali syarikat penerbangan yang ada kat Malaysia ni ha..Kita kan familiar dengan MAS dan AirAsia sahaja kan. JeStar juga merupakan salah sebuah syarikat penerbangan tambang murah tapi tak semurah AirAsia yang selalu sahaja buat sale kan. Kiranya JetStar boleh dijadikan sebagai pilihan ke dua selepas AirAsia sekiranya ingin terbang ke destinasi yang tidak di tawarkan oleh AirAsia dengan harga yang agak murah sedikit berbanding Malaysia Airlines.

Kepada yang belum biasa atau pernah membuat tempahan tiket melalui syarikat penerbangan seperti yang aku nyatakan di atas..boleh klik link di bawah.

Malaysia Airlines  : klik SINI (http://www.malaysiaairlines.com.my/splash/index.html)
Air Asia : Klik SINI (http://www.airasia.com)
JetStar : Klik SINI (http://www.jetstar.com) untuk mendapatkan maklumat lanjut

JetStar Airlines
JetStar Detination

Laluan penerbangan JetStar dari Kuala Lumpur merangkumi negara-negara seperti Australia, New Zealand, Singapore, Philipines, Cambodia,Taiwan, Thailand, USA, Vietnam, China, Fiji, Hong Kong, Macau, Japan dan Indonesia.

Kiranya bagi destinasi yang tidak di tawarkan oleh AirAsia untuk terbang ke New Zealand, JetStar menjadi pilihan tetapi perlu transit di Singapore. JetStar adalah penerbangan altenatif sekiranya korang tidak memilih untuk terbang dengan MAS.

From Kuala Lumpur (KLIA Main Terminal) to New Zealand depart at (Auckland, Christchurch dan Wellington) .

Kesimpulan nya kepada sesiapa yang ingin terbang ke New Zealand boleh juga menggunakan perkhidmatan JetStar Airlines.....buatlah pilihan bijak dan value for money.

Sekian dahulu untuk hari ini...wasalam...

9 comments:

  1. wasalammmmmmmmmmmm.. berdasarkan beberapa entry sebelum ni...adalah dgn ini dimaklumkan... bahawa NZ adalah next trip utk cuci-cuci mata. yer tak???kekekekeke

    ReplyDelete
  2. syiedaaaae...eheheh..pandaaiiiii..insyaAllah..dah ada perancangan tapi belum finalized lagi...terima kasih kerana sudi singgah kat blog i ni..cuba komen kat blog syieda tapi tak lepas..tak per..nak cuba lagik :-)

    ReplyDelete
  3. i suka suker giler baca blog u. org giler pun tak giler mcm i...#eh?#

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahaha tergelak sampai guling2 atas karpet umah lawak tau statement u ahahaha syieda.....syieda ekekeke tima kasih love u muaach ahahaha terlebih sudah

      Delete
  4. Nz adalah destinasi impian tp tak tau bila la dapat ke sana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Norh. ..insyaAllah boleh sampai kalau dh ada impian mesti jd kenyataan x kiralah lg setahun ke 2 thn ke klau ada keinginan pasti ada kejayaan chee wah eheheh

      Delete
    2. Thank u for follow me i'm follow u also :-)

      Delete
  5. best la bace blog akak..cma nk taw yg akak, harga tiket akak p perth aritu brpe ringgit???

    ReplyDelete
    Replies
    1. best eh...terima kasih..jadi lah follower blog akak ni..hihih

      ermmm tiket hari tu kalau tak salah around RM500++ return (pergi balik)..bila total tiket, meal, luggage around RM655..

      Delete

Komen apa2 je!!!
Kunjungan anda akan di BALAS

NUFFNANG