Saturday 17 January 2015

"Rezeki" sebagai Penulis Blog


Assalamualaikum dan salam sayang buat semua blogger dan reader,

Fuuhhhh...fuhhhh...nak cuci habuk dan sawang di BLOG ni..rasanya lebih baik guna vacum sebab banyak sangat habuknya.. Almost 2 weeks JM tidak kemaskini atau publish cerita baru..2 minggu kawan-kawan!...biasa paling lama pun 4  - 5 hari je kali ini memang PARAH. Mood untuk update blog dan share pengalaman travel semakin merudum.

Last publish on 3 Jan sebelum bertolak ke Pasir Mas bagi menghadiri misi banjir di sana. Ramai yang minta up kan story berkaitan, so in sha Allah ada masa JM kongsi di blog.

Dalam tempoh itu juga ramai yang tertunggu-tunggu entri sambungan travel di Seoul dan Busan serta yang terbaru pengalaman travel ke Utara Thailand. Masih terdapat lagi kisah percutian di Krabi dan Phuket, juga belum di kongsi dan tersimpan rapi. I'm so sorry to all my dear bloggers and readers kerana seminggu dua ni JM sangat sibuk balik dari pejabat hampir jam 6 petang bila sampai rumah penat, mood nak menulis entah ke mana. Hanya mampu blog walking beberapa blog rakan reader je itu pun masih banyak blog JM hutang blog walking.

Nak tulis blog ni pun perlu ada mood dan idea, ketika dalam keadaan waras dan cergas otaknya supaya nanti dapat menghasilkan sesuatu yang bermanfaat kepada pembaca. Betul tak?

Wahhhh..panjang nya intro, moh kita ke topik sebenar.

JM terima hadiah atau ole-oke dari rakan blogger tapi x lah berbungkus cantik begini :-)
"Rezeki as a blogger?"

Apa yang JM nak kongsi kat sini sebenarnya?

Bila sebut perkataan rezeki mesti akan terbayang DUIT..ye bila dapat duit itu rezeki tetapi tidak sebenarnya kerana pengertian REZEKI itu amat luas. Bagi JM rezeki itu banyak cabang antaranya :

1. Cepat dapat kerja, jodoh yang baik, cepat naik pangkat itu rezeki
2. Mendapat anak-anak yang soleh dan solehah mendengar kata itu juga rezeki
3. Kereta jarang rosak atau meragam juga rezeki
4. Dapat melancong keluar negara juga di kira rezeki ahahaha
5. Badan sihat, dapat beribadat kepada Allah dengan sempurna, itu rezeki dari Allah
6. Mendapat rakan-rakan blogger yang baik dan pemurah hati juga rezeki dari Allah

Kiranya memang banyak sangat cabang rezeki dan kita perlu sentiasa bersyukur kepada Allah.

Jadi JM ingin berkongsi sedikit REZEKI yang Allah beri melalui rakan-rakan blogger yang baik hati ini. Walaupun JM hanya mengenali mereka di alam maya, mereka sentiasa dekat di hati termasuk semua rakan reader dan blogger yang lain.

Hadiah yang JM terima pada bulan Disember 2014

Ole-oleh atau hadiah ini telah lama JM terima baru ada kesempatan untuk up entri khas buat mereka. Bukan ini sahaja, sebelum ini pun sudah banyak JM terima ole-oleh dari rakan travel dan reader yang lain. Boleh rujuk entri-entri souviner sebelum ini.

1. Hadiah dari blogger yang minat travel, FM tu dari Scdha Sein dan poskad dari Indonesia adalah pemberian dari Pak Lang Mie. Poskad dari Korea pemberian Ms F. Terima kasih kalian, JM suka sangat.

FM Yongjakarta dan Semarang, Poskad dari Indonesia dan Korea
2. Korang nampak tak kotak di bawah poskad tu, korang nak tahu isinya..Taraaaa!! Smile Cup yang sangat cute pemberian blogger yang bertugas sebagai seorang guru di Sekolah Kebangsaan Keningau Sabah. Orang Sabah bah....JM pun dah tak ingat atas reason apa JM dapat hadian ni maybe menjadi Top Commentar di blog beliau if i'm not mistaken. Beliau penulis blog Pesona & Mustika. Terima kasih Cikgu Etuza. Jika ingin berkenalan dengan beliau yang super baik hati ni nanti JM kongsi link blog ye.

2 biji Smile Cup..kalau JM ada couple boleh minum bersama dengan Smile Cup ni sambil minum sambil tersenyum.awek muda gittew
Yang ini pula Trofi, Sijil Penyertaan dan sekotak Elcafe kerana JM berjaya mendapat tempat ketiga selepas penyertaan Kuiz yang di anjurkan oleh Cikgu Etuza. Seperti biasa hadiah dari Cikgu Etuza memang GRAND
3. Ada lagi tau, fridge Magnet dan keychain dari Chiangmai

Fridge Magnet dan Keychain dari kak Rozita
Ini adalah pemberian seorang blogger yang juga minat travel, Kak Rozita seorang pensyarah si sebuah Kolej. Terima kasih kak Ita di atas pemberian ini. JM pun belum ke Chiangmai lagi nampaknya perlu check tiket untuk ke sana. Ke mana kak Ita menghilang kerana setiap kali JM ziarah blog masih tiada entri baru. Kemungkinan beliau sibuk dengan tugas harian dan apa-apa pun JM doakan akak sentiasa sihat, bahagia bersama suami dan anak ye.

4. Seterusnya pemberian dari seorang Doktor. Korang tak percaya? Yeaahh..jangan tak tahu sejak JM terjebak dalam dunia blog ni JM dapat kenalan daripada pelbagai bidang kerja tau, ada cikgu, pensyarah, eksekutif, chef, pegawai kerajaan , Arkitek cuma belum lagi dari Ahli Politik heeee.

Ye, ini adalah pemberian dari Dr Shikin Zainal yang sekarang bertugas di sebuah klinik di Negeri Sembilan. Ini adalah hadiah kerana JM menjadi salah seorang Top Commentar di blog beliau. Ye Dr Shikin sangat rajin menulis blos dan juga blog walking. Tidak rugi jika korang dapat berkenalan dengan beliau, penulis blog Life is beautiful..dont waste it

Sekeping FM dengan gambar tuan punya blog yang comel tapi dah ada 3 hero dan 2 keping plate
Badge dari Zumal
5. Ole yang ke -5 adalah dari saudara Zumal, penulis blog Dunia Zumal, rasanya kebanyakan rakan reader blog JM kenal beliau kan..kan..kan. Soerang pekerja kontrak di Jabatan Kebajikan Masyarat, orang Perlis, masih solo dan tinggal berdua bersama atok beliau dan di temani juga kucing-kucing kesayangan. Zumal ni suka sangat kucing tau. JM pun tak ingat sebenarnya sejak bila JM boleh berkenalan dengan Zumal di alam maya tetapi yang pasti selepas JM menjadi Top Commentar di blog beliau inilah hadiah yang JM terima, sekeping Badge Free Palestine. Terima kasih Zumal!

6. Ini adalah hadiah yang JM terima kerana join GA yang di anjurkan oleh blogger Cik Viva. Dah lama JM terima hadiah ini tapi baru nak up entri yang berkaitan. Terima kasih CV.

Inner Magic dari Cik Viva
7. Jika di tanya bagaimana detik perkenalan JM dengan seorang guru Bahasa Inggeris ni, di samping itu seorang yang sangat kreatif menghasilkan barang kraft dan rajin memasak, banyak perkongsian resipi di blog beliau, JM tiada jawapan. Farrah, jika baca entri ni boleh tolong jelaskan jika ingat ye heee. Farrah seorang blogger yang rajin blog walking, boleh di kata kan semua entri lama di blog JM beliau telah khatam..terima kasih dear...u r the best!

Ini adalah pemberian dari cik adik Farrah di atas penghargaan kerana JM menjadi Top Commentar di blog beliau. Terima kasih Farrah...muaah sikit heee.

Botol air jenama Tupperware
Hadiah yang JM terima pada bulan Januari 2015

Sebaik sahaja sampai di rumah selepas selasai Misi Bantuan Banjir di Pasir Mas Kelantan, JM di kejutkan dengan kehadiran sebuah kotak besar di dalam rumah. Apabila lihat nama pengirim ynag tertera di kotak tu terus senyum lebar rupanya ada lagi pemberian hadiah daripada Cikgu Etuza. Fuhhhhh....Cikgu Etuza ni memang sangat pemurah. Kepada rakan reader blog JM, jika sudi sila lah berkenalan dengan cikgu ni tapi jangan lebih-lebih beliau sudah beristeri heee. Di samping tugas beliau seorang guru beliau juga seorang usahawan berjaya dalam produk Elken

Hadiah di kirim kerana JM rajin tinggalkan komen di blog beliau dan telah mencecah 1000 komen sepanjang beliau menulis blog..nampak tak..rajin kan JM heheehhe tapi JM tinggalkan komen di blog kawan-kawan bukan niat untuk mendapat habuan ye jauh sekali tetapi kerana ingin menghargai kunjungan kalian ke sini.

Mesti korang nak tahu apa yang JM dapat kan?

Dalam 1 kotak besar ada lagi 3 kotak kecil di dalam nya
Elcafe Mlik Tea minum bersama karipap segera yang baru di goreng. Nikmatnya
LD Venus - Produk Elken untuk kesihatan dan keremajaan Wanita...Wah!! makin berseri JM lepas ni ahaha. JM try cari harga this produt, price almost RM200...melopong jap..cikgu sanggup beri hadiah yang begitu mahal sekali? Sayang cikgu ahahaha....terima kasih Cikgu Etuza
Kota ketiga adalah Ubat Gigi keluaran Elken. Fuhh..memang lumayan hadiah yang di berikan. Memang tidak rugi dapat berkenalan dengan Cikgu Etuza ni heee
Okey itulah antara hadiah yang JM terima dari Cikgu Etuza, terharu sangat kerana kunjungan JM di blog beliau di hargai.

Belum habis lagi, JM terima pula ole-ole dari rakan blogger Cik Nurul Pinky ni. Beliau juga minat dalam dunia travelling. Biasalah kan, blog JM kan lebih kepaa perkongsian kisah travel so ramai rakan blogger yang JM kenal adalah "kaki jalan". Terima kasih Nurul.

FM dan Keychain dari London, Paris, Singapore
Dan sekali lagi..di ulang..sekali lagi! JM terima ole-ole dari blogger Dr Shikin Zainal. Ya Ampun..malu tau asyik dapat hadiah je rasa seperti retis lah pulak JM ni ahahaha...perasan tak habis-habis.

Facemask Shiseido, 2 keping FM yang cute
NEXT!!!! siapa lagi nak bagi hadiah dan ole-oleh pada JM nih, JM terima dengan hati terbuka ahahahaha.

Dengar khabar blogger Muhammad Khairuddin Lim ada pos ole-ole dari Guilin buat JM tapi belum terima lagi nanti kalau dah sampai JM update kat sini ye Abe MKL.

Kepada mereka di luar sana jika ingin berkenalan dengan rakan travel dan reader yang pemurah dan baik hati ini boleh klik link di bawah ye.

Sdha Sein (SS) Penulis Blog - Scdha Sein Photo And Travel

Pak Lang Mie or Mie Penulis Blog - Jalan-Jalan

Cikgu Etuza Penulis Blog - Pesona & Mustika

Kak Rozita Penulis Blog - My Life....Alhamdulillah

Dr Shikin Zainal Penulis Blog - Life is beautiful...don't waste it

Zumal Penulis Blog - Dunia Zumal

Cik Viva Penulis Blog - "Ini Cerita Cik Viva"

Farrah FM Tower Penulis Blog - From FAMF Tower

Cik Nurul Pinky Penulis Blog - Ini Diari Nurul

psst : JM masih hutang ole2 buat Top Commentar dan reader yang rajin tinggalkan komen serta mereka yang dapat guess tempat percutian JM ke Thailand tempoh hari. Sabar ye kawan-kawan akan di pos secepat mungkin.

Nota kaki : Terima kasih buat semua rakan reader dan blogger yang sentiasa support blog JM..Love U Alls

342 comments:

  1. wahhh. banyak hadiah dapat tu sis JM. ^__^
    psttt penat tak cuci sawangd dekat blog. Eheh ! :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. dh cuci tapi ni bersawang balik ni hehehhe...

      Delete
    2. Nani : penat sangat...so rehat lah lepas nih :-) ada yg rindu tak nanti

      Delete
    3. masuk ja blog sis..kerja nak bersin dh ni... hihi

      Delete
    4. oho hooiii....dah berhabuk kembali ke..cepat betul...x pe ZF! BERSIN baik untuk kesihatan ahahaha

      Delete
  2. Wah Sis JM.. Banyaknya dapat cenderahati dari rakan blogger. Alhamdulillah.. rezeki kan :)
    Selain dapat berkongsi cerita, kita pun dapat menambah kenalan.dapat cenderahati tu bonus lah kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye Rose..alhamdulillah..dapat kenal rakan blogger yg pemurah, peramah dan baik hati termasuk lah si Rose tu :-)

      Delete
  3. alhamdulillah... rezeki tu... syukur.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye Anil..Alhamdulillah :-) semoga ukhuwah antara JM dan rakan reader/blogger berpanjangan amin!!!

      Delete
  4. Saya budak bru belajar....sob...sob...bru nk knal2 psl blog...sob..sob

    ReplyDelete
    Replies
    1. x pe Rin Noku..mula2 dulu pun sis JM camtu gak..lelama dah ok lah tu..jgn sedih2 ye..sis JM dah follow u back..so keep on writing n sharing okey

      Delete
    2. welcome to the blog world..hikhik.. :)

      Delete
    3. Rin Noku : boleh je kalau nak belajar dari blogger otai si Aniss nih :-)

      Delete
  5. perghhh banyaknya adiah kak jm dpt...tahniah rezeki melimpah :)

    ReplyDelete
  6. Best jdi blogger ni. Dari ilmu, hadiah2 pun kita dpt. Hehe.

    Tahniah kak jm!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah nak tahniahhh jugak... He he he...

      Delete
    2. ye betul tu Scha..pada masa yg sama leh kenal ramai kawan termasuk scha yg pandai make up..kalau x kerana blog belum tentu kita dpt borak di alam maya ni kan :-)

      Delete
    3. ni Scha dan Scdha ni kembar x seiras ke...ai dh tersasul dah ni hihihi....thank SS kerana kasi ole2 tu..tunggu small gift dari JM tau

      Delete
    4. S & S bakal isi tempat 2 & 3 Awal Ashari... Ha Ha Ha..

      Delete
    5. amboi ada hati noh SS...
      nasib baik saya bukan S jugak..law x ke 4 la..

      Delete
  7. Replies
    1. hamoi ZF...betul ke tu ke saja nk bodek SS tu minta pos FM Hong Kong sebijik hihihi

      Delete
    2. Yeay...Puti Hang Li Po dh balik!!!!

      Delete
    3. Baru perasan ayat si Cik Zarul Farhana ni... Ha Ha Ha...

      Delete
    4. aihhss xlah sis...saja la...
      kalau leh nk mintak dia pos jackie chan ja...

      Delete
  8. Hadiah dari cikgu Etuza tu paling rare..hehehe..siap trofi tu..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.. dgn blog pon dpt trofil juga tau

      Delete
    2. cikgu etuza bagi hadiah grand punya hehe. besnya dpt hadiah byk. JM pon mmg rajin komen. mmg patut dpt penghargaan hehe

      Delete
    3. Hai Diana..terima kasih singgah sini...really like it. Ha'a..hadiah dari Cikgu Etuza mmg KEBabooMMMMM!!

      Delete
    4. Trofi or Trofil ZF...ahakss..ok..ok..i know...u guna hp kan to typing error tu mmg x leh elak

      Delete
    5. nasib baik memahami... hihi... besa la.. dh jari ni besar nk type asyik typo ja...

      Delete
    6. Assalam Ana...Ana pun apa kurang nya..tunggu nanti sis JM 'serang' blog Ana pulak :-)

      Delete
    7. ramai blogger dapat trofi dah dari beliau..hihi..memang betul2 rare..

      Delete
  9. Wah tahniah kak..wpun pna jmpe akak sekali jer.. akak ni mmg peramah tak kira kt luar or dlm blog. sbb tu bnyk peminat blog akak..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayu...lama x singgah sini ingatkan dh lupa sama sis JM nih heee..oh ye ke..itulah mulut ni tetiba je rasa mcm2 nk borak bila baru kenal org :-)

      Delete
    2. alaa teringin plak nak jumpe kak JM nie.. hihi

      Delete
    3. Aniss....alahhh jgn lah sis JM ni pemalu auwww!!

      Delete
  10. inilah namanya medan blogger. bila kita ber-blogging tanpa mengharapkan balasan material, itulah yg akan dtg. blogger, samada diari biasa atau berubah menjadi kerjaya, kan? ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. h_Zinnirah...sis JM ni menulis hanya sebagai hobi dan suka perkongsi maklumat bersama rakan reader tetapi sejak akhir-akhir ni masa agak terbatas dan kurang update blog huhuhuh...

      Delete
  11. Wahh! Best nye JM dapat banyak hadiah. Tahniah jm. Rezeki dari Allah swt buat JM yang sentiasa rajin.. Btw, 2 minggu tak update blog tu tak lama la jm, orang lain lagi lama dari tu ( saya lah tu.. hehe)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai Intan...sis JM rajin balas kunjungan kawan-kawan itu pun masih ramai dalam Q..kasihan dorang sbb sis x de masa lah skrg ni...balik rumah dh penat. Alhamdulillah..rezeki akak dapat kawan yg baik2 termasuk lah intan tu :-)

      Delete
  12. wah..sangat berterima kasih.JM..hanya ini mampu diucapkan...melihat gambar2 menarik sangat bagus perkongsian...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih cikgu Etuza...byk sgt hadiah JM terima dari cikgu..so nantikan pula hadiah dari JM yg x seberapa nilai nye eh

      Delete
  13. Ox toothbrush tu JM akan tahu betapa bagus ya...gigi dan gusi jadi sihat dan kuat...tak apa JM kan dah kata kena hargainya..tanpa blogger lain yang klik blog Etuza pasti sepi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih sekali lagi cikgu Etuza..nampaknya lepas ni gigi JM lebih berseri dari wajah hihih

      Delete
  14. alhamdulillah
    murah rezeki
    orangnya pun sgt friendly.. bersawang pun n3 pun tip top

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak Nor a.k.a Kayu Manis : Alhamdulillah syukur, tapi entahlah JM semakin malas nak kongsi cerita sekarang ni huhuhuh...

      Delete
    2. alaa kak JM.. xmau la malas2.. rindu nie nk bace entry kak JM..huhu

      Delete
    3. ahakss Aniss..meh tiup sikit semangat rajin tu ke akak

      Delete
  15. wah bestnya byk koleksi dari alam maya...
    rezeki sambil BW saling bersilatulrahim sambil.....sambung!
    nanti siap lemari boleh buat pameran tau JM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh bukak Museum
      Jari Manis... Berebut orang nak masuk! SS tukang collect tiket macam tokei fun fair... Boleh JM? He he he.,.

      Delete
    2. hehehe... boleh aja... boleh saya tumpang berniaga sekali...

      Delete
    3. niaga air mineral seciput mcm dlm flight tu...

      Delete
    4. niaga air mineral seciput mcm dlm flight tu...

      Delete
    5. Kak Nieda..leh tambah kenalan jugak...ahahha..nampak nya JM perlu tukar fridge sbb refrigerator yg cute tu dah penuh dgn FM :-)

      Delete
    6. ahakss...SS dan ZF ni kan...machem...machem tau hihihhi...boleh SS tapi tak de gaji nak tak :-)

      Delete
    7. syok bace komen ZF n SS nie..hihi... :)

      Delete
  16. wah JM... rezeki tahun baru sungguh.. happy 4 u :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Salihah...yesss me too happy sgt!

      Delete
  17. Dah lama tak menjengah ke sini! Tak sabar nak tunggu JM bayar hutang entri trip yang lepas-lepas tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fay...lama x singgah pun x pe sbb JM pun belum up sntri baru nih...alahai..malas betul

      Delete
  18. Alhamdulillah..
    banyak rezeki kak JM bersama teman2 blogger..... tumpang happy ! yeyyy

    ReplyDelete
  19. wah, banyak nya hadiah kak JM dapat :D seronok kan jadi blogger ni. ^^, saya sejak jadi blogger and join nuffnang plus churp2, macam2 rezeki dapat. tahniah kak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lah Amy J..rupa nya ada keseronokan dalam berblog ni..so tunggu, ada 'small gift' juga utk Amy J..sis JM dh pos

      Delete
  20. Alhamdulillah syukur sgt2... bnyknya cenderahati. Semoga JM sentiasa dimurahkan rezeki & ceria selalu... aamiin.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Singgah lagi tengok cenderahati yg menceriakan tu.. salam ceria buat JM.. :)

      Delete
  21. Tahniah JM ...

    Iya memang benar ... senantiasa bersyukur dgn rahmat dan rezeki Allah ...

    Semuga JM bertambah murah dan berlimpah ruah rezeki JM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Bro Zaliii...jgn lupa email address pada JM ye :-) Terima kasih juga di atas DOA tu aminnn!!

      Delete
  22. Wahhh, sis! Boleh buka kedai! Kalah retis ni,...sis thoughtful dan pemurah, so, ramai yg akan sentiasa ingat pada sis.
    Hehehe entahlah,...bila fikir2 balik, saya pun tak pasti macam mana kita leh kenal. Tahu2 sis dah ada mewarnai hidup dan tower saya hahaha (dahsyat tak ayat?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. xla kak farah..bukan buka kedai.. buka muzium la... leh tgk lagi.. buka kedai nnt org beli...

      Delete
    2. @Farrah : semoga persahabatan kita di alam maya berpanjangan hingga ke Alam Realiti ye aminn

      @ZF : nanti bagi modal untuk sis JM bukak museum boleh? heeee

      Delete
  23. alhamdulillah,rezeki JM :)
    akak pun bersyukur dapat kenal JM
    sekarang akak pun tengah cari kewarasan nak menulis entry, hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Tiha a.k.a Tihara...samalah kita...seminggu hanya mampu 1 entri sahaja huhhu...walaupun JM lama x update kak Tiha jangan lupa kita tau :-)

      Delete
  24. Alhamdulillah...murah rezki JM..tk sharing link blogger2 lain tu...ada yg sy dah folo..best2! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syahida : teruskan setia bersama blog JM ye :-)

      Delete
  25. Wowwww....tutup mulut jap.
    Sebab ada lalat lalu tadi.
    Alhamdulillah... Banyak tul hadiah k.JM dapat tu. Kagumnya saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena letak kelambu kat mulot baru lalat x masuk... Hi hi hi...

      Delete
    2. xla SS.. letak ja penampar lalat tu.. siap sedia siap2...asal lalat lalu kt mulut ja.. paaap terus...

      Delete
    3. Takut tertampor mulut sendiri... He he He...

      Delete
    4. Nazeck pun dh beberapa kali pos hadiah ke sis tau...terharunya lah hai...nantikan small gift from me :-)

      Delete
    5. ZF & SS..korang ni buat JM gelak tergolek dog sudah hahaha...

      Delete
  26. Lebih kagum sebab k.JM boleh buat entri yang sangat panjang buat review bloggers yg kirim hadiah.
    Klu saya kena buat sikit2..
    Apa saya merapu ni? Hehe...
    Ssh plk nk explain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merapu tu bagus... Tanda otak masih berhubung... He He He....

      Delete
    2. Nazeck..itu tandanya sis JM ni malas nk update blog hari2...pastu masa x cukup nk ngadap blog sendiri...rajin BW je balas kunjungan dari kawan2

      Delete
    3. ahahaha..SS..kiranya masih boleh berfikiran WARAS lah ye

      Delete
  27. betul2 join blog ni tak sangka kita bleh kenal ramai kawan mcm2 bleh kita jumpa yg ptg semua nye best2 support each other giteww ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. kira nya tak rugi lah kan KopiO baca blog sis JM heee

      Delete
  28. Replies
    1. Terima kasih Aishah Nin...ya Ampun...sorry tau lama sis x terjah blog aishah..jgn merajuk ye bukan x ingat tapi x sempat huhuhu..nanti sis datang eh :-)

      Delete
  29. Ouch... so suweeeetttt...

    Tahniah ...
    dan semoga murah rezeki yg mmberi hadiah2 tersebut...

    P/s: JM kerja apa? Best betul slalu blh g holiday. Bnyk nya cuti... jeles nya....

    Apa2 pun thumbs up... mmg layan blog JM

    ReplyDelete
  30. Replies
    1. Yong ASP :...RETIS? siapa..siapa..JM ke ahahaha.....terlebih sudah

      Delete
  31. wah..untung besar kak JM..yelah, kak JM pun peramah selalu datang menyinggah blog orang,tu yang kawan-kawan sayang..kembara Thailand kak JM tu, saya baca kat blog Zilla je sekarang..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib bukan duit... law x..leh kata... wang besar wang besar.... hahaha

      Delete
    2. JM bukan menyinggah... JM parking betul2... Kah Kah Kah...

      Delete
    3. sekali parking lama...kalau boleh charge parking.. dh lama charge hihi

      Delete
  32. Maak aiiiii bnyaknya dpt hadiah......bnyak dpt tu kena bnyak..........

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasalah tu En AB...ada org memberi kan :-)

      Delete
  33. setuju. kalau Ros pun, terpkasa asingkan entry ni jadi beberapa entry . hihi..

    ReplyDelete
  34. Mbak JM sering kasih saya hadiah, saya belum pernah kasih hadiah Mbak JM...hehe. Maaf. Inshaa Allah..indah pada waktunya mbak JM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mas Gunadi : pemberian dari JM adalah ikhlas dan tidak mengharapkan apa-apa balasan janji hubungan ukhuwah kita di alam maya dan berpanjangan serta dapat berkongsi info dan ilmu di blog itu je

      Delete
  35. Fuh semput dik oiiii akak nak abiskan entri ini dari atas hingga ke bawah, sib baik xder yang tercicir..

    Tahniah JM sebab sentiasa dimurahkan rezeki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak Umi Alya...baca slow2 ye kalau cepat sangat mmg semput hihih...Alhamdulillah rezeki juga dapat kenal kak Umi tu

      Delete
  36. Alhamdulillah..banyak ole-ole yang diterima...JM pun suka bagi souvenirs..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye Nohas..alhamdulillah jika ada rezeki lebih boleh di kongsi :-)

      Delete
  37. Dah la famous.. rezeki murah pulak tu.. alhamdulillah rezeki Kak JM nie.. moga terus maju dlm dunia blogger :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih TTBoy..femes? tak lah...kalau tercalon dalam kategori Best Blogger of the year barulah femes cam org tu..muncung mulut kat Afif hikss

      Delete
  38. =D wah... murah rezeki sis JM.. tulah... orangnye baik hati.. mesti ramai orang sayang... kan2...

    ReplyDelete
  39. alhamdulillah ... tak rugi rajin berblogwalking . ada antaranya yg sisi blm kenal ...

    ReplyDelete
  40. Alhamdulillah! Memang rezeki akak kan. Syukurlah. Teruskan berblogging ya kak JM :)

    ReplyDelete
  41. banyaknya hadiah yg JM dapat! tahniah. siap dapat trofi lagi tu :D

    ReplyDelete
  42. kalau dapat cari jodoh tu memang terbaik lah. hehe

    ReplyDelete
  43. syok ramai kenalan ni kan... bukan dpt kawan ja, dpt hadiah jugk hihi...
    walaupon bukan kenal depan2.. at least, dpt eratkan silaturahim kn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul betul tu.. bila kita pandang o guna apa yang kawan2 kasi rasa amazing nya.. kita kenal thru blogging tengok muka depan2 tak pernah tapi dapat macam macam. rasa disayangi =')

      Delete
    2. Mana satu muka depan? Mana satu muka belakang? He He He...

      Delete
    3. betul CT...tggu ya CT..nnt kita nk p penang lagi..insyallah...leh roger CT

      Delete
    4. SS ni kan.. ada aje idea nak mengomen hahaha..

      Delete
    5. SS takut tersalah... Muka depan jadi muka belakang... Ha Ha Ha...

      Delete
  44. JM...

    Jangan risau sangat soal lambat update atau banyak sangat nak update atau aktiviti dah terlepas lama... tak kisah tu semua... janji ada update... yg penting ada lah nak diupdate... ramai blogger takder idea nak update apa tapi JM ada banyak sangat bahan nak buat... kan?

    Wahhhh dapat rakan blogger baik hati dan pemurah pun rezeki kan... meh sini saya bagi mutiara dari KK... kat sini mutiara boleh kata murah2 tau...kalau minat mutiara lah...

    Komen JM di blog saya sentiasa dinanti sebab selalu segar dan mengujakan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow mutiara.. mai satu bro Najib hehheeh

      Delete
    2. wahh mutiara.. terbaikk la .. kak JM..ooooo kak JM..xnak ke mutiara..hikhik..:P

      Delete
  45. Alhamdulillah, murah rezeki akak. Tulisan akak Farrah tu cantik sangat :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann.. farah yg nie pon tulisan cantik jugakk.. memang org name farah nie cantik2 tulisan agaknye.. :)

      Delete
  46. Syukur alhamdulillah orang memberi kita merasa.

    ReplyDelete
  47. Akak JM !!!! tulaaaa CT cakap akak gojes dok mau cayo.. (eh bunyi klate lak) hahaha.. tengok ni peminat ramai hadiah tubik dok brenti.. masyik sokmo deh Akak JM ni.. tahniah tahniah !! CT nye otw belom post lagi.. ada yang dok dapat alamat lagi ni weehh.. moga mood Akak JM untuk update entry jalan-jalan yang tertunda kembali..

    peminat-peminat setia menanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni sapa yg p kelantan ni.. CT ka sis JM ni...

      Delete
    2. biase.. i universal *fliphair* mapuh kang rame ma hentam kawe hihi..

      Delete
    3. wahh u can kecek klate kak siti.. wow... *terjojol biji mata* hahahha... :P

      Delete
  48. Wow! banyaknya dear..
    Murah rezeki sebagai blogger tanpa kita sedari kan.
    Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  49. Wah, banyaknya hadiah Sis JM dapat.,..seronoknya :) Tahniah Sis JM :)

    ReplyDelete
  50. Bestnya JM...Alhamdulillah, dah rezeki namanya!=)

    ReplyDelete
  51. bestnye..alhamdulilah smga kak JM di limpahkan rezeki lagi Insyallah amin :-)

    ReplyDelete
  52. bestnya JM.terimakasih sebab selalu datang blog kita gak yang ciput tu.hihi.moga makin success

    ReplyDelete
  53. wah lumayan sungguh hadiah yang diterima tu JM
    tapi betul, dunia blogging ni memang murah rezeki
    sebulan mesti ada sekali dapat
    dengan syarat, rajin aje =)

    ReplyDelete
  54. JM memang layak... akakpun banyak dapat cenderahati dari JM tahniah..

    ReplyDelete
  55. Memang banyak hadiah diterima...JM sendiri pun pemurah....

    ReplyDelete
  56. Replies
    1. Trip bulan Jan JM cancel..so kiranya Jan - Mac FREE..kenapa Abe MKL..nk hajak JM teman jenjalan ke heheheeh

      Delete
    2. akak awat tak habaq kat check ? huwaaaaa ritu AA sale pi kunming fly feb pegi balik rn300 plus saja.. okay sila menangis..!! CT ingat akak cakap akak ada plan trip da huwaaaaa..

      Delete
    3. CT..pada mulanya mmg ada trip Jan tu tapi dah cancel so kalau ada trip on Feb yg best sila BUZZ ahkak okey..so tiket ke Kunming RM300 tu ada lagi tak? dh lama x skodeng website AA nih

      Delete
    4. Boleh demam kuning nengok harga tu... He He He...

      Delete
    5. SS : harga skarang ya rabbi mencekik sungguh ke kunming. 1k plus one way belom luggage.. AA kan tak ikhlas kalau buat sale.. diam diam saja dia potong 70% ttb saja that 18hb.. saja tngk..

      bukan deman kuning aje.. muntah ijau.. malaria talapia denggi semua ada haha

      Delete
    6. malaria talapia??hahaha... adehh muntah pink.. :P

      Delete
  57. Alhamdulillah...sangat tertarik dengan pengertian rezeki tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ia juga adalah rezeki dapat mengenali Mrs Smile . Bila mau ngeteh :-)

      Delete
  58. Mmg murah rezeki jm sejak dua tiga bln ni ya..bnyk dpt oleh2... seronok kan dpt postage hr2...rsa glam sngt...hehehe... pigeon hole kite kt opis penoh time ckp bln jer... time statemnt2 utang kuar..haha

    ReplyDelete
  59. Sape SS tu? Budak kuat buli tu kan? He He He...

    TQ! Leveuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. budak kuat buli tu...patut dirotan ja...hahahaha

      Delete
    2. memang sangat kuat buli..
      rasa nak cubit2 hakhak..

      Delete
  60. Alhamdulillah...murah rezeki JM...permulaan yang baik ni...semoga 2015 memberikan kemurahan rezeki buat JM...^_^

    ReplyDelete
  61. Murah rezeki JM
    Akak suka..especially FM tu..kat rumah pun dah start kumpul FM :)

    ReplyDelete
  62. wah banyak nya hadiah yg JM dpt alhamdulillah rezeki jangan ditolak..

    ReplyDelete
  63. Banyaknya hadiah yang JM terima yer... Tahniah JM ^-^

    ReplyDelete
  64. Wow JM, kau memang disayangi peminat lah
    Maka, hapdetlah entry segera *nasihat untuk diri sendiri gak

    ReplyDelete
  65. Salam. Hee ucapan tahniah saja yang mampu. ;-p

    ReplyDelete
  66. Salam JM... sihat? 2 minggu dah bersawang yerr... hehehe... nie idah nie 2 bulan siss... bukan takat bersawang lagi dah... dah sampai tak nampak laluan dah... hehehe... mak aiiiii banyak nyer hadiah diaaaa... hehehe... tropy pun ada... kekeke... :D

    ReplyDelete
  67. Alhamdulillah...dpt rezeki jupa kwn2 yang baik...bonusnye dpt hadiah yg sgt istimewa dr kwn2 kan....rasa sgt berharga hadiah tu semua kan...sekurang2nya ada kawan yg igt kita...tumpang gembira ngn JM dapat rezeki mcm ni...hehehehe

    ReplyDelete
  68. banyak betul. alhamdulillah, rezeki jangan ditolak. hehe ^^

    ReplyDelete
  69. Tahniah sis JM...murah rezeki sis JM ni..hehe
    Nad setuju sangat...rezeki bukan bermakna duit semata-mata...
    Kesihatan yang baik pun di kira as rezeki juga...
    Ibu bapa yang penyayang pun dikira as rezeki juga....

    Moga sis JM happy selalu :)

    ReplyDelete
  70. Betul tu JM.....punya sahabat alamaya yg pemurah dan best juga satu rezeki.

    Okje pun dpt jugak dpd Cikgu Etuza tu ...syampoo...Hanya Allah ajelah yg dpt membalas kpd mereka yg baik hati tu. Yg kesiannya diaoranglah....tak dapat pape pun dari okje huhu...kesian depakan...

    ReplyDelete
  71. wahh. banyak hadiah. Alhamdulillah murah rezeki sis. semoga dipermudahkan segala urusan dunia akhirat ye. inshaaAllah

    ReplyDelete
  72. Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaakkk aih... banyak gile dapat hadiah... mintak sikit... hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. terkezut ke AlongXP.com tu...ahakss..JM pun terkezut gak ehehe...mereka ni mmg pemurah so sila lah berkenalan denga mereka :-) NAK?...so sila emailkan alamat heeee

      Delete
  73. Wahh.. memang murah rezeki ni. Alhamdulillah.. Tahniah sis JM dapat banyak cenderehati tu. Salah satu tanda manisnya ukhuwah berblog di antara blogger walaupun ada yang tak pernah jumpa di alam realiti.

    Semoga terus berkarya sis! Saya sokong dari jauh. =)

    ReplyDelete
  74. banyaknye hadiah kak JM.. share sikit boleh? kak JM.. fifi pon bz.. hadiah akak tak bukak lagi.. :(

    ReplyDelete
  75. Banyaknye hadiah jm...nak skit.. hehe

    ReplyDelete
  76. Assalamualaikum...
    sis jm.... kecemasan2... nk ty...
    hrtu g jepun... beli local sim card x?
    Huhuhu...
    Nk ty ttg local sim card

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huda...sis JM x beli sim card local semasa ke Jepun tempoh hari

      Delete
  77. Assalamualaikum...
    sis jm.... kecemasan2... nk ty...
    hrtu g jepun... beli local sim card x?
    Huhuhu...
    Nk ty ttg local sim card...

    JM blh whatsapps kite x?
    Huhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Huda a.k. nhhas...sorry lambat reply...aha...waktu ke Jepun hari tu memang tak beli local sim card kerana tiada keperluan

      Delete
  78. Owh... sy kna g okinawa... blh x... tmpt yg sy nk g tu x der wifi... semua wired internet...
    weing betul... confirm x brani guna phone...
    huhhhu...

    ReplyDelete
  79. salam kenal JM.wah banyaknye dapat hadiah..murah betul rezeki=))

    ReplyDelete
  80. Wah banyaknye hadiah! Berpinau-pinau mata kumelihatnya :)
    Alhamdulillah murah rezeki ye. Orang baik begitulah..sentiasa disayangi. InshaAllah -D

    ReplyDelete
  81. bila anis ade rezeki nanti.. nak bagi kak JM something jugak nanti.. :)

    ReplyDelete
  82. join ga/segmen belum banyak rezeki..huhu..tp ada la dapat juga hadiah dr beberapa orang blogger yg pemurah..! smua hadiah saya hargai sangat.. ehehehe..

    ReplyDelete
  83. wow banyaknya dapat gift.. memang rezeki ni :)

    BLOG OH! BLOG

    ReplyDelete

Komen apa2 je!!!
Kunjungan anda akan di BALAS

NUFFNANG