Monday 7 January 2013

Persiapan awal

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua yer :-)

Apa khabar kawan-kawan pembaca sekalian...semoga semua nya sihat yer dari segi mental dan fizikal..rupanya dah seminggu kita lalui tahun 2013. Pantas masa berlalu dan tak terkejar dibuatnya..kan..ker aku sorang je yang rasa macam tu..eheheheh..

Kesibukan yang melanda seperti banjir yang melanda di pantai timur..aku kesibukan dengan kerja-kerja di opis menyebabkan tiada ruang dan masa untuk masukkan entry terkini dalam blog aku..mesti korang tertunggu-tunggu nak baca kan...cehh..perasan...eheheh..

Aku masih belum menceritakan pengalaman aku mendaki Gunung Ledang dan Gunung Datuk serta Bukit Broga. Aku bukan sahaja extrem melancong ke luar negara malah aku juga minat mendaki tau....tidak ketinggalan aktiviti snorkling di Pulau Perhentian dan menikmati keindahan di Pulau Manukan Sabah..semua itu akan aku update bila ada masa kelapangan nanti yer..

Bulan Januari 2013 belum ada travel trip lagi..so masih free..mau simpan wang untuk trip mega nanti..katanya...hihih..bulan Februari aku akan ke satu tempat yang istimewa bersama ibu tersayang dan kawan-kawan seperjuangan...ke mana aku?..tunggu!!!!...

Persediaan awal - Done :
1. Renew Passport ( 2 tahun RM100 for 48 pages) kalau 5 tahun RM300
2. Suntikan Vaksin - RM130
3. Penyediaan dokumen untuk proses penyediaan Visa
4. Baki bayaran untuk travel
5. Submit Borang ke Luar Negara

Masih dalam tindakan :
1. Kursus
2. Tukar duit
3. Apply cuti

Sekadar itu dahulu untuk entri kali ini dan jumpa lagi..babaiii...anyeongggg!!!!!

8 comments:

  1. Assalam,

    Dari ape yg aku bace n3 ko ni baru aku sedar hari ni dah 7th. Punya aku blur and otak rase numb spanjang 2013 ni. Sbb nye bff aku bru meninggal dunia 1st hari tuh. Hebat la tamparan aku dpt. Alhamdulillah utk trip next ni aku laki bini dah beli apa2 yg patut awal2. Memula cam tkjot, ni apa hal sbln lagi nk terbang dah start beli n complete beli. Sll pg mne2 terhegeh2 je nak siap. Kdg2 lupe! Rupanya mmg ade hikmah. Dpt berita ni. Erm aku tak rasa aku bole shop n prepare dlm kdaan camni. Ayoyo! Hope aku enjoy dgn trip akan dtg, insyaAllah. Ko pon centu! Hope semua goes well.

    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam..

      Salam takziah buat bff tu yer..itulah ajal maut kita tak tahu bila nyer datang..

      Persiapan awal is good..risau nanti ada yang tertinggal kan..enjoy the holiday nanti ek..nanti kongsi ler story leh baca :-)

      Delete
  2. Oho best nya nak travel.
    Hati & kaki meronta-ronta nak travel.. februari terpaksa burn tiket.

    Tahun ni taktau berapa trip je buleh buat.

    Anyway.. selamat bercoti dgn mak ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih dekdaa :-) tak per...sabar sket je lagi..nanti leh travel jauh2 ngan 'org sebelah'..hehehe...cari tempat bln madu jauh sket... :-)

      Delete
  3. saya tau akak ke mana...hehe..seronok sgttt rasanya...smga dipermudahkan semua urusan...smga sy juga smpai ke destinasi tu satu hari nanti..insyaallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehehehe...terima kasih Hani...Aminn...In Shaa Allah..boleh...kalau nak akak temankan untuk pergi kali ke 2 pun boleh..eheheh

      Delete
  4. kalau dah kena pakai visa tu, mesti pergi tempat yang best-best kan...mode: jeles :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam Orga..Orga?...Shrek?..eheheh...nickname ni glamour di kalangan travel bog eheeh...ha'a..best jugak tempat tu...tapi pergi Hong Kong dan Macau tak perlu Visa..pun best jugak...eheeh...jgn jeles2 tau..lagi jeles ngan dh sampai Japang...hihihi

      Delete

Komen apa2 je!!!
Kunjungan anda akan di BALAS

NUFFNANG